Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

42
Even een update van de huidige situatie betreffende de slang temperatuur instelling op de respironics 2
Zal nog even voor de duidelijkheid van dit bericht wat foto’s mee sturen zodat jullie weten over welk type ik spreek.
Nu weer ff terug naar het onderwerp :
Ik kreeg vorige week vrijdag het nieuwe type respironics mee geen uitleg want alles was al ingesteld nieuw face mask erbij en naar huis.
Bij thuiskomst bleek al dat er dus verschillende types 2 in de markt waren gezet door Philips kon zelf niet wijzigen in een menu, want dat was dus niet aanwezig op dit model.
Woon zelf in de Belgische Ardennen dus nog steeds aan de frisse kant daar dus sloot mijn verwarmde slang aan want de connecoren kwam overeen met de oude aansluiting
Helaas bleek de slang themeratuur NIET te werken want bleef koude lucht blazen dus.
Gisteren dan maar weer gebeld nou meneer zou toch moeten werken want dat gaat automatisch.
Na vannacht bijna een bevroren gezicht te hebben opgelopen weer gebeld ooo mijnheer wat vervelend zal even in het systeem kijken.
Na even gewacht te hebben aan de telefoon kwam de dame terug met de mededeling dat de huidige slang dus niet ging werken.
Na enige stilte aan de telefoon de mededeling dat hij ook niet beschikbaar was en erg geen levertermijn kon worden gegeven.
Dus terug bij af nieuwe machine maar niet volledig te benutten op kort termijn.

Dus hierbij een oproep wie kan er op enige manier aan de juiste verwarmde slang komen ik hoor dat heel graag.

Ps foto van de slang is van het niet werkende type maar ter illustratie aangaande de aansluiting

Gr Peter
Bijlagen

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

43
Ik vraag me zo langzamerhand echt af wat de reden van Philips is om alles zo incompatible te maken.
hebben ze hier zelf Baat bij? Kan me dat niet voorstellen.
Wie dan wel? Sowieso de gebruiker niet.
Het is toch dwaas om twee apparaten kort achter elkaar op de markt te zetten maar niet backward compatible te maken!
Het komt telkens in mij op dat er achterkamertjes afspraken gemaakt worden met de verzekeraars en/of leveranciers van deze spullen. Koste wat kost moet alles afgeschermd worden.
De gebruiker is weer zwaar de dupe.

Mag hopen dat je die slang spoedig krijgt.

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

45
Dank voor het delen van deze info. Zelf heb ik ook de Philips verwarmde slang aan de DS1 hangen, wel een ander model als jij laat zien. Bij mij is de aansluiting helemaal in wit uitgevoerd. Als deze dus niet gaat werken op de nieuwe DS dan heb ik een probleem. Sowieso neem ik de nieuwe dan niet mee, of ze moeten er een werkende verwarmde slang bijleveren. De hele nacht koude lucht in m'n snuffel daar pas ik voor.
Persoonlijk ben ik helemaal geen fan van Philips, maar mijn mening is sinds het gebruik van de DS1 positief bijgesteld. Dan moeten ze evenwel niet weer met onwerkbare apparatuur komen.
CPAP Philips Dreamstation I
Masker: F&P Vitera FF

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

46
Ik vermoed dat @Peterksr een extra-gierige variant van de DS2 heeft gekregen, vandaar ook het eenvoudigere en kleinere scherm (er staat geen "Advanced" in de typeaanduiding) en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit type verwarmde slangen in het geheel niet ondersteunt. (maw ze hebben het uitgezet om gierig te zijn)

@Ben55 als je nieuwe DS2 als eerste cijfer een 5 of hoger heeft in de typeaanduiding (BLX5...) dan geloof ik dat de verwarmde slang kan werken.
Henk22 schreef: 15 mar 2022, 12:04 Ik vraag me zo langzamerhand echt af wat de reden van Philips is om alles zo incompatible te maken.
hebben ze hier zelf Baat bij? Kan me dat niet voorstellen.
Wie dan wel? Sowieso de gebruiker niet.
Nee, maar de leverancier wel. Die kan diens "clienten" een extra gierige baksteen in de maag splitsen.

Ik zou een tweedehands Airsense10 met verwarmde slang kopen hehe.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

47
Ben55 schreef: 15 mar 2022, 12:23 Dank voor het delen van deze info. Zelf heb ik ook de Philips verwarmde slang aan de DS1 hangen, wel een ander model als jij laat zien. Bij mij is de aansluiting helemaal in wit uitgevoerd. Als deze dus niet gaat werken op de nieuwe DS dan heb ik een probleem. Sowieso neem ik de nieuwe dan niet mee, of ze moeten er een werkende verwarmde slang bijleveren. De hele nacht koude lucht in m'n snuffel daar pas ik voor.
Persoonlijk ben ik helemaal geen fan van Philips, maar mijn mening is sinds het gebruik van de DS1 positief bijgesteld. Dan moeten ze evenwel niet weer met onwerkbare apparatuur komen.
Zou je mij willen laten weten of jou slang werkt ?

Gr peter

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

48
Ben, PLP

Peter heeft een Cpap met het nummer BLX410H15C.

Waarschijnlijk kan de verwarmde slang van de DS1 wel werken op de DS2 met het type BLX420H15C en BLX520H15C.

Ik ben inmiddels in contact met Philips hierover, heb deels antwoord ontvangen. Er bestaat inderdaad diverse uitvoeringen van de DS2.

Heb nu specifiek de vraag over de verwarmde vraag gesteld. Kom er zo snel mogelijk op terug.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

50
Ik durf te wedden dat de BLX410 wel een opening heeft voor de steker, maar geen pennetjes heeft om met de steker contact te maken. Dat kan je makkelijk zien met een zaklamp op de opening.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

52
Peter als goed kijkt naar de verwarmde slang en dan naar het uiteinde die in de DS2 moet worden gestoken, dan zie je een uitkeping waar de aansluiting zit voor de elektriciteit voor de koperdraad die door de ribbels van de verwarmde slang loopt. In de DS2 zit als het goed is ook zo uitkeping (aan de onderkant) waar dan koperen pennetjes in moet zitten om met de slang contact te kunnen maken. Dat bedoelt PLP.

Inmiddels heb ik antwoord gekregen:

De aansluiting is er en deze werkt ook op dit toestel. Geen nieuwe slang nodig.

Als je de slang aansluit kan de patient kiezen voor stand Off, low, medium en High. De slang zal dan de temperatuur aanpassen aan omgevingsfactoren in relatie tot relatieve vochtigheid. Standaard staat deze op medium = 77% relatieve vochtigheid met 5,6 graden boven kamertemperatuur van de verwarmde slang. Zie hieronder hoe in te stellen en aan te passen. Hieronder kun je lezen dat als je de temperatuur hoger wilt zetten, je dan contact op moet nemen met je leverancier. Dit houd dus in dat de instellingen van de verwarmde slang bij dit model dus in het clinical/medisch menu zit waar de patiënt dus niet bij kan komen. Dit terwijl dat in het andere model, volgens mij, gewoon in te stellen is door de patiënt. Klik op de onderstaande afbeeldingen om deze te lezen.




Tevens heb ik ontvangen twee pdf bestanden die te groot zijn om hier als bijlage toe te voegen specifiek voor dit model wat jij hebt. Deze stuur ik je per mail toe.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

53
Peterksr schreef: 15 mar 2022, 12:31
Ben55 schreef: 15 mar 2022, 12:23 Dank voor het delen van deze info. Zelf heb ik ook de Philips verwarmde slang aan de DS1 hangen, wel een ander model als jij laat zien. Bij mij is de aansluiting helemaal in wit uitgevoerd. Als deze dus niet gaat werken op de nieuwe DS dan heb ik een probleem. Sowieso neem ik de nieuwe dan niet mee, of ze moeten er een werkende verwarmde slang bijleveren. De hele nacht koude lucht in m'n snuffel daar pas ik voor.
Persoonlijk ben ik helemaal geen fan van Philips, maar mijn mening is sinds het gebruik van de DS1 positief bijgesteld. Dan moeten ze evenwel niet weer met onwerkbare apparatuur komen.


Zou je mij willen laten weten of jou slang werkt ?

Gr peter

@Peterksr, het is niet persé nodig om hele berichten te citeren, het voegt niets toe. Zodra we dat als moderatoren zien halen we dat vaak weg, bij jou is dat helaas 'best wel vaak' ;-) Alleen als er een bepaalde zin in staat waarop je een antwoord wilt geven zou je die ene zin kunnen overlaten, je kunt de tekst van het citaat bewerken mits je de codes met het woord quote tussen vierkante haken in tact laat. Het is dus mogelijk om alle overbodige tekst uit een citaat gewoon weg te halen.

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

55
Als je de slang aansluit kan de patient kiezen voor stand Off, low, medium en High. De slang zal dan de temperatuur aanpassen aan omgevingsfactoren in relatie tot relatieve vochtigheid. Standaard staat deze op medium = 77% relatieve vochtigheid met 5,6 graden boven kamertemperatuur van de verwarmde slang. Zie hieronder hoe in te stellen en aan te passen. Hieronder kun je lezen dat als je de temperatuur hoger wilt zetten, je dan contact op moet nemen met je leverancier. Dit houd dus in dat de instellingen van de verwarmde slang bij dit model dus in het clinical/medisch menu zit waar de patiënt dus niet bij kan komen. Dit terwijl dat in het andere model, volgens mij, gewoon in te stellen is door de patiënt.

Is er dan voor mij een mogelijkheid om in het clinical/medisch menu te komen om de temperatuur keuze te doen ?

Gr Peter

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

57
Zojuist bericht ontvangen van een ontwikkelaar van OSCAR:
DS410
Helaas denk ik dat de slangtemperatuur van de 410 alleen via Care Orchestrator kan worden ingesteld. Er is geen klinisch menu op het apparaat zelf!

Ik weet niet meer waar ik het gevonden heb, maar op een bepaald moment vond ik een document dat de turquoise onderkant liet zien en alle beschikbare opties opsomde. Als ik het weer kan vinden, zal ik een link plaatsen.


Advies: Vraag een volwaardig apparaat en accepteer deze niet...
Arie
Arie Klerk is een medewerker van het Kenniscentrum van de ApneuVereniging en lid van het ontwikkelteam van OSCAR

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

58
Peterksr schreef: 15 mar 2022, 12:50 Ik hoor graag van je en is er al iets bekend over het zelf kunnen instellen van het apparaat?
Volgens mij zal er wel zoiets zijn daar mij verstrekken het ZOL in Genk mijn apparaat heeft afgesteld.
Gr Peter
Ik ontving een dringende oproep van de ontwikkelaars van OSCAR:
Arie, kun je de eigenaar van de BLX410H15C vragen om een PDF van een Care Orchestrator-rapport van hun DME?
Er is een nieuwe instelling die niet aanwezig was op de Advanced modellen die we tot nu toe hebben gezien. En aangezien de 410 zo weinig functionaliteit op het toestel heeft, betwijfel ik of de eigenaar alle instellingen kan zien.
(Ik zou ook graag willen weten hoe ze de naam van de machine weergeven in de officiële rapporten).


Care Orchestrator is de officiële software van Philips. In tegenstelling tot andere merken wil Philips niet meer het programma aan medewerkers van de ApneuVereniging ter beschikking stellen, zelfs niet de "stand-alone" versie. Ondanks eerdere belofte! Dat was eerder wel het geval met Encore en Encore Pro.
Dus vraag ik iedereen om een pdf van een rapportage uit Care Orchestrator aan hun behandelend arts te vragen: de enige manier om toch nog enig inzicht in hun therapie te krijgen... Wie volgt??

Je mag de persoonlijke informatie in het rapport natuurlijk onleesbaar maken! :)
Arie Klerk is een medewerker van het Kenniscentrum van de ApneuVereniging en lid van het ontwikkelteam van OSCAR

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

59
Hallo,

Dit bericht kreeg ik van medewerkster van Philips Belgie naar aanleiding van vragen van mij.



Ieder land heeft een ander toestel, aangepast aan zijn markt.

Voor België is dit de Dreamstation 2 en dit kan niet veranderd worden.



Ik weet niet van wie u die informatie heeft gehad maar de info klopt niet.

U kan uw bevochtiging zelf kiezen, ook de instellingen van de verwarmde slang, niet enkel in Care Orchestrator:

Heated Tube Temperature

Off, Low, Medium (default), High (set on device or CO)



Aangezien uw toestel niet aangeeft dat de verwarmde slang aangesloten is, zal er geen detectie zijn.

Ik heb de vraag gesteld aan de ingenieurs. Gelieve even geduld te hebben aub

Einde bericht

Gr Peter