Afstellen van de SomnoDent

1
Ik gebruik nu een week of 3 de SomnoDent en heb toen ik hem kreeg het advies gekregen om hem nadat ik hem 2 weken in gebruik heb en nog steeds last heb van vermoeidheid hem elke dag 1 slag (0.1 mm) naar voren te zetten. Wat vinden jullie van dit advies? De reden dat ik twijfel of dit echt slim is omdat ik hier wat berichten gelezen heb en verhalen gezien heb van mensen bij wie het letterlijk maanden duurde voordat de vermoeidheid weg ging met gebruik van de MRA. Ik neem aan dat deze personen de SomnoDent niet helemaal op zijn 'maximum' als het ware gezet hebben, dus hoe hebben die hem dan afgesteld? Lijkt me dan dat ik hem wat langer zou moeten gebruiken op de basis stand voordat ik hem anders ga afstellen. Ben een beetje in de war hier over.

Re: Afstellen van de SomnoDent

2
De MRA werkt pas als deze beetje bij beetje, dus slag voor slag te verzetten. Het is dus van belang om het aandraaien wel te starten. Wel met beleid, want teveel slagen in één keer kan een (zeer) pijnlijke kaak(spieren) opleveren en dan moet er weer slagen teruggedraaid worden. Ik zou als je één slag gedraaid hebt, dit een paar dagen aanzien en dan indien nodig weer een slag draaien en dan weer een paar dagen wachten. Zo wen je aan de nieuwe stand. De vermoeidheid is vaak in jaren opgebouwd en zal zeker ook niet zomaar van het ene op het andere moment over zijn. Ook dit kan lang duren, maar dit is geen reden om te wachten met het aandraaien van de mra, want dan zal het zeker niet beter worden. Succes
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar