nieuwe gebruiker Resmed

1
Sinds december maak ik gebruik van Resmed neusmasker. Verbeteringen zichtbaar en voelbaar. Bij onderzoek 50 onderbrekingen per uur. Was ver boven de norm gaf men aan. Resmed registreert nu nog geen gemiddelde van 1 per uur. Ben zelf benieuwd of ik het gebruik vol zal houden.

Re: nieuwe gebruiker Resmed

2
ha Cor, welkom op dit forum! dat is al een hele verbetering zeg, heerlijk voor je! Ik heb zelf ook een Resmed apparaat met neusmasker, gebruik het al een jaar, even doorzetten in het begin maar ben er nu erg blij mee en voel me veel fitter, hoop dat dat voor jou ook het geval gaat zijn.
succes! groet ook,Saskia

Re: nieuwe gebruiker Resmed

3
ha Cor,
weer een maand verder, hoe gaat het met de cpap therapie? Hoop dat je het goed volhoudt! Maar als je je al beter voelt dan zal dat meehelpen om het te blijven gebruiken. ZO ging het bij mij wel in elk geval, en ondanks wat schommelingen is er bij mij geen nacht meer geweest zonder de resmed!
Succes verder!

Re: nieuwe gebruiker Resmed

4
Nu bijna 5 maanden gebruik maken van Resmed. Bijna geen probleem om te gebruiken. Het lijkt wel of masker minder goed aansluit op gezicht en hoor ik lekkage. De slang vind ik nog steeds het minst fijne aan het geheel. Vind het te stug, maar algeheel geef ik het traject ( en mezelf) een acht e. Voel me fitter en geen slaapmomenten meer overdag.

Re: nieuwe gebruiker Resmed

6
Ik vervang m'n F30i kussen 2x per jaar. Na 6 maanden is hij al een stuk vergeeld en "uitgelebberd." De verzekeringsregeling van 1x per jaar schiet eigenlijk tekort.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: nieuwe gebruiker Resmed

8
Nu bijna 8 maanden onderweg en aantal uren slaap schommelt heel erg. Aantal onderbrekingen blijft erg laag en merk ik dan ook terug in energie overdag. Alcohol doet het slecht en ook de huidige warmte heeft niet mijn voorkeur. Hierbij gaat na eerste drie/vier uur het masker af ivm transpiratie.

Heb wel idee dat resmed apparaat wat meer geluid gaat maken.
Masker ziet er nog goed uit, niet verkleurt ( maak het ook elke 2 dagen helemaal schoon)

Zijn er nog tips om de huid onder de banden niet schraal te laten worden en kleine ontstekingen te voorkomen bij deze warmte?

Re: nieuwe gebruiker Resmed

10
CorGovers schreef: 04 aug 2022, 19:45 Zijn er nog tips om de huid onder de banden niet schraal te laten worden en kleine ontstekingen te voorkomen bij deze warmte?
Ik neem aan dat u het maskerkussen elke ochtend ontvet met een hard zeepje? (Handwasgel en vaatwasmiddel laten een onwenselijk laagje achter)

Als dat niet werkt kan je ook altijd een tussenlaagje ("mask liners") zoals RemZZZs proberen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i