Minder diepe slaap en druk met ademen

1
De laatste ander halve maand heb ik het idee dat ik niet meer zo diep slaap als in het begin van de therapie. Ik heb nu ongeveer 3 maanden een cpap apparaat. Ook ervaar ik de druk met indamden minder als in het begin. Dit vond ik juist fijn en werd hier rustig van. Nu heb ik idee dat als ik mijn adem stil houd ik makkelijker de lucht kan tegen houden met mijn neus. De ahi zit nog steed op het zelfde niveau rond 3-4 gebeurtenissen. Ik heb geprobeerd de druk wat te verhogen en het masker strakker zetten (neusdoppen) maar zonder resultaat. Apparaat is een Resmed Airsense 10 elite met P30i masker. Ik had het apparaat gereset en wist niet meer precies de waardes van de druk dus heb ze ingesteld op 6.6 begin en als ik slaap naar 7.0. Ik had de leverancier al gecontact voor de waardes maar die zeiden dat de ahi er netjes uit zag het zo goed is. Graag hoor ik jullie tips

Re: Minder diepe slaap en druk met ademen

4
Ik zou eerst eens, als ik jou was, Oscar installeren en kijken waaruit die AHI van 4 per uur uit bestaat.

Obstructief apneuen hypopneu kun je behandelen met een Cpap die jij hebt.

Centraal apneu daarentegen kan niet met drukverhoging behandeld worden omdat de luchtweg daarbij al open is.
Dus eerst weten waaruit de ademstops bestaat.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar