Alarmfunctie voor het afzetten van het masker ?

1
Voor het herstel na mijn hersenschudding heb ik een AirSens 10 van het revalidatiecentrum.
Het probleem is dat ik tijdens slapen dat masker af zet.
Vervolgens kan ik on-line opzoeken dat ik het maar een paar uur gebruikt heb.

Heeft de AirSens 10 een alarmfunctie, zodat ik wakker wordt als ik het masker af zet ?
Zo nee, welk apparaat heeft dat wel ?

Re: Alarmfunctie voor het afzetten van het masker ?

3
Henk22 schreef: 17 apr 2022, 09:39 Hoi Peter,

Van Resmed hebben alleen de Aircurve apparaten die functie.
Je zou kunnen proberen een klein stukje tape aan het masker en de huid te bevestigen zodat je daardoor wakker word.
wat? ik heb een Aircurve in de kast staan, zit daar een wek-functie op?? goh.. toch eens beter kijken.
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: Alarmfunctie voor het afzetten van het masker ?

7
Beetje vreemd dat bij de ASV dan geen alarm staat, want op mijn cs pacewave zit wel een alarm voor masker lek.
Overigens ken ik die apparaten verder niet, ik denk dat jij daarin veel verder bent :upside_down_face:
Bedankt voor het meedenken. :+1:

Edit: nu kom ik toch weer dit tegen, "Aircurve 10 VAuto / S", nu weet ik het ook niet meer maar in ieder geval die van mij piept als ik hem aanzet.
Screenshot_20220418-154136.png

Re: Alarmfunctie voor het afzetten van het masker ?

8
Henk22 schreef: 18 apr 2022, 15:27 "Aircurve 10 VAuto / S", nu weet ik het ook niet meer maar in ieder geval die van mij piept als ik hem aanzet.
Dan heeft die een echt alarm ja. Maar hij staat niet in dat tabel hierboven.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Alarmfunctie voor het afzetten van het masker ?

10
Tijdens het Paasweekend lukte het me niet om in slaap te komen met het masker op.
Na een paar uur wakker liggen heb ik het dan maar af gezet, daarna kon ik wel slapen.
Afgelopen nacht heb ik er misschien wel mee geslapen, na 2:49 uur heb ik het masker afgezet omdat het te veel kriebelde aan mijn neus.

Hoe kan ik in de gegevens van "myAir" zien wanneer ik geslapen heb ?

Als ik straks weer zo ver ben dat ik er wel mee slaap, maar dat ik in de ochtend het masker naast mij vind, i.p.v. op mijn neus,
dan ga ik een de centuur van de badjas aan de slang knopen.
Die doe ik achter mijn hoofd langs, zo hoop ik dat het goed blijft zitten.

Re: Alarmfunctie voor het afzetten van het masker ?

11
Gewoon vastplakken op de wang met pleisters, dan voel je het wel als je hem aftrekt. Het afzetten van het masker, vaak ongemerkt gebeurd regelmatig. Dit helpt niet echt aan therapie trouw te zijn. Vaak is dit in het begin, maar de 'knop' moet even om. Apneu blijft vaak je leven lang aanwezig en kan naarmate je ouder wordt alleen maar toenemen, dus therapie trouw is echt van belang.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar