Frozen sholders en Apneu

1
Hallo,

Ik heb al enige tijd Frozen sholder aan beide zijden dus een groot probleem voor mij.
Ik kan dus niet liggen op beide schouders in mijn rug een lage hernia dus rug liggen is er ook niet bij.
Het komt dus hier op neer dat ik totaal uitgewoond raak.
Fysiotherapie helpt geen bal helaas.
Slapen met Apneu masker lukt bijna niet heel wisselend ene nacht redelijk maar andere nacht dus na een uur weer af.
Ik heb geen idee hoe het verder moet en of het verantwoord is om met de Apneu behandeling’
Heb dan nog een omgeruild philips resmed type 2 apparaat gekregen waar ik alleen ramp en lucht vochtigheid kan instellen verder dus niks .
Al met al een waardeloze situatie waar ik geen oplossing zie,merk overdag dat het slaaptekort mij parten gaat spelen.
Ik dut s’middags gewoon in en dat is voor mij niet normaal.

Gr Peter

Re: Frozen sholders en Apneu

2
Hoi Peter,

Hoe het met je "frozen" schouder moet weet ik niet, misschien kussen omhoog en een poosje halfzittend slapen.
De ellende met je Philips apneu apparaat kun je omzeilen door het heft in eigen handen te nemen.
Dat kost je wel wat geld en moed. Op marktplaats staan regelmatig bijna nieuwe Resmed elite of autoset apparaten.
Je bent dan in 1 klap van de bemoeienissen van je leverancier af. Met een beetje geluk ben je voor 6 tot 10 jaar klaar.
Als masker zou je een P30i of "nog minimalistischer" een P10 kunnen gebruiken.
Grootste nadeel is dat er aanschafkosten zijn, maar je bent dan wel eigen baas over je instellingen.

Re: Frozen sholders en Apneu

3
Vraag je huisarts om een injectiebehandeling in het ziekenhuis voor je frozen shoulder.
Fysio helpt inderdaad weinig tot niets.
Ik heb een jaar therapie gehad, compleet met dagelijkse oefeningen thuis die echt helemaal niets hielpen.

Onder röntgen kan een arts een injectie plaatsen daar waar het probleem zit en dan ben je er na een paar weken helemaal van af.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Frozen sholders en Apneu

4
Hallo Peter,
Ik vergeet nooit de pijn van mijn frozen sholder enkele jaren geleden. De nachten waren verschrikkelijk.
Tramadol/Paracetamol hielp mij om de pijn wat te verlichten.
Wat moet jij dan met beide kanten en een hernia, wat een ellende. Ik leef met je mee.

Ik heb al jaren, naast de vermoeidheidsklachten, enorme spierklachten en veel gewrichtsontstekingen van knie, enkel en heup, nek en schouder met de bijbehorende bewegingsbeperking. Fysiotherapie helpt niet voor mij.
.
Ik had gehoopt dat de diagnose OSAS in 2018 en het slapen met de CPAP de oplossing zou zijn voor mijn sinds 1994 bestaande klachten, maar helaas. De afgelopen jaren ben ik steeds beperkter en vermoeider……..
Door opnieuw recente klachten aan mijn bewegings apparaat en bevindingen op X-foto’s en MRI ben ik nu bij de reumatoloog UMCG waar ik onder behandeling ben voor Axiale SPA (auto-immuunziekte) en DISH (ziekte van Forestier).
Zoek deze beide aandoeningen eens op bijv op reumanederland.nl.

Toen ik DISH opzocht online viel mijn oog op een heel bijzonder artikel van mednet.nl “DISH veroorzaakt nogal eens ademhalingsproblemen “.

Misschien herken je iets na het lezen. Dan adviseer ik jou om naar de huisarts te gaan voor een verwijzing naar een reumatoloog.
Ik slik sinds kort nu ontstekingsremmer Celecoxib en merk dat ik minder pijn heb en minder stijf ben.

Misschien herken jij iets in mijn verhaal.
Ik wens je veel sterkte en beterschap !

Carla
Sinds 1-8-2018 Resmed Airsense 10 elite en Resmed Airfit P30i masker (sinds 13-05-2020)
Verwarmde slang. Apneu zonder Cpap: 36 per/uur
Druk sinds 04-02-2020 op 8.

Re: Frozen sholders en Apneu

5
Henk22 schreef: 25 apr 2022, 10:29 Op marktplaats staan regelmatig bijna nieuwe Resmed elite of autoset apparaten.
Maar vermijd verkoper "Harley" uit Almere, want deze verkoopt restantjes uit een partij van "Nelissen" van apparaten die alleen de Franse taal hebben en algemeen een zwaar leven hebben gehad.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Frozen sholders en Apneu

6
PLP, dat valt ook wel weer mee hoor. Mijn moeder heeft een Resmed S9 Pacewave met zeer weinig draaiuren via België, lees Nelissen, kunnen aanschaffen. Prima apparaat. Wel met Franstalig menu. Alleen dat pad is nu verleden tijd.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Frozen sholders en Apneu

8
Ik heb er een aantal door m'n handen gehad... of jullie hebben geluk, of die clienten van me hadden pech :) de weg naar ASV is afgesneden op die apparaten, dat kan ik met zekerheid zeggen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Frozen sholders en Apneu

9
Hij had destijds van de aircurve 10 serie's ASV, een stuk of 10 meende ik.
En eerlijk is eerlijk, als je die planken vol met gewone cpap kneusjes zag, dat waren zeker niet de mooisten. Ben het dan ook met PLP eens dat je daar niet aan moet beginnen.
Als ik een gewone airsense cpap wou kopen en ik had keus uit bijvoorbeeld €300 op MP of €500 nieuw dan werd het zeker nieuw.

Re: Frozen sholders en Apneu

10
Ik reageerde op een bericht van Peter maar zag pas na het plaatsen van mijn reactie dat Peter dit een jaar geleden schreef.
Vervolgens staan er allemaal reacties na mijn bericht, van PLP en anderen , wat een heel ander onderwerp heeft maar wel de titel Frozen Sholders en Apneu.

Groet van Carla
Sinds 1-8-2018 Resmed Airsense 10 elite en Resmed Airfit P30i masker (sinds 13-05-2020)
Verwarmde slang. Apneu zonder Cpap: 36 per/uur
Druk sinds 04-02-2020 op 8.

Re: Frozen sholders en Apneu

11
Hoi Carla, het lijkt inderdaad zo dat deze berichten hier niet thuis horen, maar reeds in het tweede bericht van dit topic/draadje wordt er al gesproken om over te stappen op een ander merk cpap. Dus deze berichten hebben wel een raakvlak met dit topic, hoewel minder met de titel van dit topic.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Frozen sholders en Apneu

12
Dag Carla,

Excuses voor de late reactie.
Bedankt voor jou input in mijn Frozen sholders verhaal.
Helaas ben ik nog niet door de problemen heen.
Nog steeds last ervan, nu nog een bijkomend probleem te weten.polyneuropathie.
Dit is een aandoening aan de zenuwkanalen welke invloed heeft op de mobiliteit.

Gr Peter

Re: Frozen sholders en Apneu

13
Hallo Peter,

Dat is geen fijne diagnose polyneuropathie.

Ik neem aan dat er röntgenfoto’s en scans van jou zijn gemaakt. Dit vraag ik omdat bij mij pas vorig jaar röntgenfoto’s zijn gemaakt en een MRI scan (na 30 jaar pijnklachten en veel ontstekingen in gewrichten).
Er is dus al veel schade door onstekingen door Aiale SPA zichtbaar op mijn botten en ook veel botaangroei door DISH, waarschijnlijk ook de oorzaak van mijn obstructieve Apneu.

Hoe gaat het slapen met de CPAP nu ?
Sinds 1-8-2018 Resmed Airsense 10 elite en Resmed Airfit P30i masker (sinds 13-05-2020)
Verwarmde slang. Apneu zonder Cpap: 36 per/uur
Druk sinds 04-02-2020 op 8.