Informatie over de Resmed AirSense 11

1
Op maandag 16 mei heeft de fabrikant Resmed in Nederland bekend gemaakt dat men een maand eerder dan gepland, de Resmed AirSense 11 aan de leveranciers gaat leveren. De Resmed wordt vanaf deze week 18 mei 2022 geleverd ivm een dreigend tekort aan de Resmed AirSense 10 producten.

Door productieproblemen die nu over de gehele wereld voelbaar wordt, heeft Resmed daar ook last van. De opzet is om nu eerst de huidige voorraden van de Resmed AirSense 10 bij de leveranciers uit te zetten bij de cliënten om vervolgens de Resmed AirSense 11 te gaan uitzetten,

Op dit moment van spreken, heeft men nog niet de beschikking over de bevochtigingsbehuizing, dus die kan nog niet worden geleverd. Ook de speciaal (helaas) verwarmde slang specifiek voor de Resmed AirSense 11 is nog niet leverbaar. Wat de prijs voor deze slang zal zijn is mij nog niet bekend.

De Eco functie op de Aan/Uit knop is komen te vervallen.

Verder is het display via vingerbediening in te stellen. In het slaaprapport is behoudens de AHI, Totale Ai en de Centrale AI, nu ook zichtbaar de Obstructieve AI.

Ik heb aangegeven, dat daar ook nog de Hypopneu zichtbaar zou moeten worden gemaakt. Men zou dit opnemen en bekijken of dit software matig later alsnog kan worden toegevoegd.

De Resmed AirSense 11 kan via het web ge-update worden, zodat het apparaat niet terug zou moeten naar de fabriek. De Resmed AirSense 11 werkt ook met Bluetooth en kan de data zo overzetten naar de App myAir die vanaf 17 mei via de gebruikelijke kanalen gedownload worden. Weet niet of dit ook voor de Apple Store geldt. In Playstore kan deze reeds sinds 17 mei gedownload worden.

Via het display kunnen er ook tips en vragen worden gesteld met multiple-choice antwoorden die dan binnen kunnen komen bij de leverancier of bij het ziekenhuis en op deze wijze kan men dan u begeleiden met een betere therapie. Deze vragen kunnen worden gesteld als door monitoring blijkt dat de therapie niet naar wens lijkt te verlopen. Hiervoor moet wel eerst toestemming door u worden verleend, zonder toestemming zou monitoring op afstand niet toegestaan zijn.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Informatie over de Resmed AirSense 11

2
RuudJ schreef: 18 mei 2022, 13:10 Via het display kunnen er ook tips en vragen worden gesteld met multiple-choice antwoorden die dan binnen kunnen komen bij de leverancier of bij het ziekenhuis en op deze wijze kan men dan u begeleiden met een betere therapie
Ik krijg daar cynische gedachten bij 😊
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Informatie over de Resmed AirSense 11

3
Mijn opmerking was dan ook, hoe alert men is bij leverancier en bij monitoring van het ziekenhuis op het verschijnen van de antwoorden op deze vragen en persoonlijk denk ik dan ook, wat is de dossierkennis over de cliënt en wat is het kennis niveau van de beantwoorder op ervaringsgebied en inlevingsvermogen....
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Informatie over de Resmed AirSense 11

8
Menno, het gaat dus op de STANDBY modus overdag.

Laat maar zitten. In de start van dit topic, eerste bericht, heb ik het volgende geschreven:
De Eco functie op de Aan/Uit knop is komen te vervallen.
Dus het lampje blijft branden overdag.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar