Voorstellen: Annemieke

1
Ik ben 55 jaar, woon in Alkmaar, slaap sinds een ruim jaar met de Resmed airsense 10. Heb voornamelijk hypopneu. Sinds de eerste nacht met resmed neuskussenmasker airfit stops gedaald naar 0 of 0,1. Ik ben tevreden. Ik werk in de zorg en sleep mijn maatje daardoor veel heen en weer.

Re: Voorstellen: Annemieke

2
Als je vooral hypopneus hebt kan je gedeeltelijk op het UARS spectrum zitten. Dan heeft het zin om te kijken naar FLs (Flow Limitation; zie diagram hieronder) De artsen van het Nederlandse systeem hebben daar vrijwel nooit aandacht voor, wellicht is er nog meer winst te halen qua welbevinden etc. Dit is mijn persoonlijke ervaring geweest.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i
Bijlagen

Re: Voorstellen: Annemieke

3
Ik krijg het steeds niet voor elkaar om in te loggen in dit forum. Nu snap ik waarom.
Er is iets fout gegaan bij het ontwerp van de website, met daarnaast het forum. Dit zijn twee aparte inlog velden. Mijn wachtwoord generator op mijn Iphone maakt daar één en hetzelfde wachtwoord van.
Dus, excuses dat ik niet gereageerd heb!
Inmiddels slaap ik met een F30i masker en is mijn druk recentelijk aangepast door de longarts/totalcare omdat ik steeds saturatie dips heb in de nacht. Dat gaat nu een heel stuk beter maar ik ben echt ontzettend moe.
Inmiddels heb ik al meer gelezen over de UARs en ga mij daar eens meer in verdiepen.

Re: Voorstellen: Annemieke

4
Het apneu forum wordt gehost door de Apneuvereniging, maar staat verder los van de site van de Apneuvereniging.

Het forum heeft een eigen gebruikersnaam en een door jezelf gemaakt wachtwoord.

Dus geen lidmaatschapnummer gebruiken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Voorstellen: Annemieke

6
Dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, want het forum leeft op een ander domein, namelijk "forum.apneuvereniging.nl"
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i