flow limitation

1
download/file.php?id=1343&mode=view

Vraagje, ben druk bezig inzichten te krijgen in oscar maar ben een newbie.

Ik hoop dat de grafiek te zien is.

Ik zie veel flow limitation. Tijdens dit uur heb ik niet echt geslapen, was vnl wakker. Zegt dit nu dat er kans op uars is?

Dank jullie wel, Silvia
AirCurve™ 10 VAuto - ResMed (bipap), airfit N30 masker, mond afgetaped. Nog op zoek naar juiste instelling bipap.
Bijlagen

Re: flow limtation

2
Alle meetwaarden die gemaakt zijn tijdens waken zijn ongeldig.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: flow limtation

3
Hoe is dat mogelijk? Kun je daar iets over zeggen?

Het lijkt me dat als je wakker bent en een flow limitation dan al ziet dat het er tijdens de slaap nog erger uitziet.
AirCurve™ 10 VAuto - ResMed (bipap), airfit N30 masker, mond afgetaped. Nog op zoek naar juiste instelling bipap.

Re: flow limtation

4
Ademhaling tijdens waken wordt geregeld door een ander systeem van de hersenen, en is daarom enorm chaotisch vergeleken met de ademhaling bij slapen. Daarnaast heb je per definitie geen obstructie door de ontspanning tijdens slaap, en met name tijdens REM. Dus daarom kan je er geen conclusies aan verbinden.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i