Alarm : omruilen dreamstation via Vitalair sd kaart meegenomen

1
Zojuist is mijn dreamstation 1 omgeruild voor de Dreamstation 2. daarbij sd kaart meegenomen door een man die bij een koeriersbedrijf het apparaat omruild. Deze jongeman is geinstrueerd hoe de gegevens over te nemen van het oude apparaat naar het nieuwe. Echter waar ik over verbaast was is dat hij mijn sd kaart met al mijn gegevens in een blanco inveloppe deed en dicht plakte. Deze gaat ook terug Vital air. Hier klopt natuurlijk niets van. Wat als hij, of een fout vriendje, thuis mijn apparaat opstart met de kaart er in , typenr weet, mijn naam etc etc. en de boel uitleest. Wanneer ga ik altijd slapen en thuis ben. ahum, criminelen zitten in de denktank he. Vitalair gebeld erover. Ik vroeg waarom ik niet de evelope moet terugstruren naar Vitalair. was even slikken aan de telefoon...

Re: Alarm : omruilen dreamstation via Vitalair sd kaart meegenomen

3
Schiet je niet een klein beetje door nu?

Wat niet kan is nog nooit gebeurd, maar een crimineel die een SD kaartje gaat uitpluizen om te zien wanneer hij gaat inbreken.
Nog afgezien dat hij dan het adres waar de CPAP ooit stond moet gaan uitpluizen.
Da's bijna zo briljant dat je het hem gunt.

Voor wat het waard is: mijn vorige CPAP heb ik met kaartje en al opgestuurd.
Geen idee wie de doos open gemaakt heeft.
Het is al een jaar geleden en er is nog niet ingebroken.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Alarm : omruilen dreamstation via Vitalair sd kaart meegenomen

4
Als ik bij mijn huidige werkgever zo zou omspringen met gegevensdragers met klantgegevens (AVG!) dan zou ik er dezelfde dag uitvliegen.
JanJaap schreef: 16 jun 2022, 14:28 Deze jongeman is geinstrueerd hoe de gegevens over te nemen van het oude apparaat naar het nieuwe.
Dit kan niet waar zijn, want de twee apparaten gebruiken een totaal ander dataformaat. Zucht.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Alarm : omruilen dreamstation via Vitalair sd kaart meegenomen

5
Hier zal gewoon bedoeld worden de drukinstellingen, eventueel de flex instelling van de DS1 overnemen en precies zo in te stellen bij de DS2. Lijkt mij compleet normaal. Niet het sd kaartje van de DS1 plaatsen in de DS2 (zonder deze te formuleren) wat dat zou mijn inziens niet werken en bovendien heeft hij deze meegenomen in een afgesloten envelop.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Alarm : omruilen dreamstation via Vitalair sd kaart meegenomen

6
RuudJ schreef: Hier zal gewoon bedoeld worden de drukinstellingen, eventueel de flex instelling van de DS1 overnemen en precies zo in te stellen bij de DS2. Lijkt mij compleet normaal.
En die informatie hebben ze niet in de administratie bij de leverancier?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Alarm : omruilen dreamstation via Vitalair sd kaart meegenomen

7
Tuurlijk wel, maar zoals JanJaap al zei, dat die jongeman de instructies heeft gekregen om de gegevens vanuit het oude apparaat naar het nieuwe over te zetten.

Je moet eens weten hoeveel apparaten per koerier/post worden vervangen die niet goed of helemaal niet zijn ingesteld op de instellingen van het oude apparaat en deze moet je dan zelf nog terugsturen ook.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Alarm : omruilen dreamstation via Vitalair sd kaart meegenomen

9
nog een tip aan ieder: indien uw dreamstation wordt omgeruild, let dan op het volgende. de koerier neemt uw sd kaart mee. Ga voordat hij aan de gang gaat even via uw app de gegevens bijwerken. anders mis je, zoals ik een periode van gegevens. Ik adviseer u overigens te weigeren de sd kaart mee te laten nemen. zeg dat u deze zelf opstuurt. Dan nog iets,.. de qr code is niet te scannen van uw ds2! handmatig met vergrootglas code invoeren...
Vitalair geeft slechte service, stuurt telkens pakketten verkeerde neuskussens dat de samenleving veel kost. (zorgkosten) Ook merkwaardig, zonder ruime vooraankondiging omruiling ds1>ds2.....1 dag

Re: Alarm : omruilen dreamstation via Vitalair sd kaart meegenomen

10
RuudJ schreef: 16 jun 2022, 22:07 Hier zal gewoon bedoeld worden de drukinstellingen, eventueel de flex instelling van de DS1 overnemen en precies zo in te stellen bij de DS2. Lijkt mij compleet normaal. Niet het sd kaartje van de DS1 plaatsen in de DS2 (zonder deze te formuleren) wat dat zou mijn inziens niet werken en bovendien heeft hij deze meegenomen in een afgesloten envelop.
weet dat hij een stapel blanco envelopen heeft. Dus .... dichtplakken voor je ogen en elders openen, met jouw adres en oude ds1. ahum. wij zijn een groep die graag willen slapen, wmasr hierbij moet je wel even wakker bij blijven😜, en voor de mensen die hier licht over tillen heb ik een link: https://www.trio-plus-nederland.nl/wann ... e-fout-in/

Re: Alarm : omruilen dreamstation via Vitalair sd kaart meegenomen

11
Ik heb de koerier ook gevraagd wat de bedoeling was en het inderdaad in opdracht van Vitalaire, het verhaal was dat men dan de therapiegegevens kon bijwerken. Ik denk dat men in deze omruilactie een mooie kans ziet om een beetje in te lopen op het verzamelen van gegevens, dat lag natuurlijk tijdens corona vrijwel stil. Overigens was het geen probleem het kaartje niet in te leveren, wil je dit niet, meld het en dan mag je hem houden.

Re: Alarm : omruilen dreamstation via Vitalair sd kaart meegenomen

12
Ditzelfde deed Vitalaire bij mij. Enkele jaren geleden vroeg ik voor het eerst een ander masker aan. ik had de Resmed Airfit P10 in gebruik en vroeg om het Resmed Airfit P30i masker. Tot mijn verbazing vroeg men mij te wachten totdat de consulente samen met mij het masker zou passen. Echter toen zij kwam en door had dat ik bij de ApneuVereniging werkte en wie ik dus was, had zij alleen maar oog om mijn sd kaart uit te lezen, wat al zeker al jaren niet door hun gedaan was en nooit naar gevraagd werd. slechts 1 keer na 6 jaar gebruik heeft men bij een controle of de druk nog wel juist was, bij mij thuis vermoedelijk de gegevens gecontroleerd (ik was niet thuis, kon op mijn werk blijven) en dus voor de tweede keer bij de maskerpas. Verder was het met de maskerpas snel gedaan. ja hoor meneer uw masker past perfect, Goedemiddag verder.

Dus de controle op therapie trouw was de eigenlijke reden en verder kon zij mij niets wijsmaken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar