Luchtstroom

1
Ik heb sinds een half jaar een full face cap.
Mijn echtgenoot vind de luchtstroom heel vervelend in zijn gezicht als we naar elkaar toe gedraaid liggen. Een kussen help niet??
Hebben jullie ideeën?
Groetjes T.

Re: Luchtstroom

2
Ja, de luchtstroom is inderdaad vaak een manier om je partner uit bed te blazen. Is het snurken opgelost, dan komt daar die luchtstroom weer om de hoek kijken.

Die ventilatie gaatjes zijn echt nodig om de uitgeademde lucht met daarin CO2 het masker uit te laten wassen. Dus afplakken kan helaas niet. Ik weet niet welk merk full face masker jij in gebruik hebt. Zou je dat hier ook kunnen vertellen? Meestal heeft het masker behalve de naam van de fabrikant ook een naam van het masker zelf. We kunnen dan indruk krijgen hoe jouw masker eruitziet. Er zijn mensen die van plexiglas een T-vorm hebben gemaakt waarbij de T omgekeerd tussen de twee partners is geplaatst. Als je twee matrassen hebt dan tussen en onder de matrassen plaatsen. Je kunt elkaar dan wel zien, maar de luchtstroom kan elkaar niet bereiken, helaas dan weer wel weerkaatsen en zo in jouw eigen gezicht terugkomend......
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Luchtstroom

3
RuudJ schreef: 01 jul 2022, 23:31 Er zijn mensen die van plexiglas een T-vorm hebben gemaakt waarbij de T omgekeerd tussen de twee partners is geplaatst
Dat lost voor mij het probleem niet op dat de sterke luchtstroom van de F30i (bijvoorbeeld) lawaai maakt als het tegen een laken aan blaast. Ik los het probleem op bij de bron door een paar plastic "KAM snaps" op het masker te lijmen met wat 2 seconden lijm. Zo kan ik een stukje wasemkapfilter over (maar niet tegen) de uitlaatgaatjes spannen waardoor de luchtstroom compleet gebroken wordt zonder de uitstroom te hinderen. Het werkt zo goed dat je zonder enige klachten je hoofd op de schouder van de bedpartner kan leggen, da's toch wel fijn.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i