en toen was er... diagnose apneu

1
Dag beste mensen,
Ik ben nieuw op dit forum en ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Frans en vorig jaar september kreeg ik de diagnose apneu.
Mijn vrouw werd gek van mijn gesnurk en we sliepen de laatste tijd zelfs gescheiden omdat zelfs oordoppen bij haar niet meer hielpen. Toch maar eens naar de dokter gegaan (op haar dringende verzoek) die mij doorstuurde naar de KNO arts. Na een nachtje met zo'n kastje kreeg ik de diagnose slaapapneu met een AHI van 35. Ik had eerlijk gezegd nog nooit van slaapapneu gehoord. Ik was eerst wel sceptisch toen ik zo'n CPAP en masker kreeg. Zou zoiets nou echt helpen? Nou, ja dus! Na de eerste gewenning en het juiste masker begon ik me fitter, scherper en wakkerder te voelen. Ik zit inmiddels een paar maanden aan de cpap en ik kan niet meer zonder. Wat ik nu ook merk is dat ik waarschijnlijk al jaren apneu heb zonder dat ik het wist want van de lijst met symptomen kon een aardig aantal afvinken. Ik wilde dat ik eerder de diagnose en cpap had gehad dat had me aardig wat vermoeide jaren gescheeld.
Ik heb ook erg veel nuttige informatie van deze site en dit forum kunnen halen waarvoor mijn dank. Heel veel vragen die ik had werden hier in begrijpelijke taal beantwoord. Het is ook interessant om over ervaringen te lezen van mede apneuers.
Binnenkort voor de eerste keer op vakantie met de cpap. Eerst nog gedacht aan een reiscpap maar die zijn me te duur. Ik neem nu mijn Resmed wel mee en koop daar een accu bij omdat ik nooit zeker weet of ik stroom naast het bed heb.

groeten,

Frans
Machine: Resmed Airsense 10 Elite
Masker: Resmed Mirage FX
Druk: 8,6

Re: en toen was er... diagnose apneu

2
Dag Frans, welkom op het forum.

Goed dat je er al zoveel baat bij hebt, fitter, scherper en wakkerder is toch maar mooi meegenomen.
Een Resmed is een goed apparaat, daar zul je geen spijt van krijgen.

Alvast een goede vakantie toegewenst en ik zou hier even rondneuzen bij items over cpap en vakantie, daar is veel info te vinden over cpap's op accu.