Vervanging apparatuur

1
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en heb gelijk een vraag.
Ik heb al ruim 10 jaar de diagnose apneu en ook al het zelfde aantal jaren de resmed 9.
Het apparaat wordt elke nacht gebruikt voor gemiddeld rond de 8 a 9 uur en heeft dus aardig wat uren erop zitten. Ik heb al een aantal keer bij vivisol aangegeven dat ik het idee heb dat het apparaat niet zo lekker meer werkt, maar ik krijg nul op request. Het apparaat werkt nog dus moet het er maar mee doen. Ook ga ik ervan uit dat het huidige apparatuur flinke updates hebben gehad en vooruitstrevend zijn.
Wat kan en mag ik.. en wat zou een goede vervanging zijn. Ook heb ik na al die jaren nog steeds niet het juiste masker gevonden. Heb een klein neusje en een kleine ruimte tussen neus en lip waardoor maskers er snel overheen vallen. In neus heb ik ook gehad maar daar kreeg ik de laatste tijd veel pijn van in mijn neus. Iemand tips?

Alvast heel erg bedankt 🙏🏽
Groetjes Priscilla

Re: Vervanging apparatuur

2
Dag Priscilla,

Na tien jaar 8 a 9 uur dan moet het apparaat al tussen de 25 a 30000 uren zitten.
Je zegt dat het ook niet zo lekker meer gaat, het zou zo maar kunnen dat het bijna einde verhaal voor het apparaat is.
Je weet dat momenteel elk apparaat gebruikt wordt vanwege de DreamStation ellende.
Echter na tien jaar heb je wel een nieuwe Airsense 11 verdiend.
Ik zou mijn longarts bellen en desnoods aanduiden dat het apparaat kuren krijgt en je steeds slechter slaapt.
Hopelijk tikken die je leverancier even op de schouder dat je hard aan een nieuwe toe bent.
Succes.

Re: Vervanging apparatuur

3
Helemaal mee eens. De Resmed s9 is zeker geen slecht apparaat, maar sinds 17 juli heeft de fabrikant Resmed de AirSense 11 bij de leveranciers afgeleverd en de bevochtiger en verwarmde slang die daarbij horen zijn nu ook leverbaar. Als zou je de Resmed Airsense 10 nog krijgen, dan is dat ook zeker de moeite waard. Dus via de arts spelen kan zeker helpen. De Resmed S9 kun je dan waarschijnlijk houden als een back-up of voor op de vakantie. Ik verwacht niet dat die nog wordt ingenomen, mocht dat wel het geval zijn , dan moet je het sd kaartje achterhouden, dat zijn jouw persoonlijke medische gegevens.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Vervanging apparatuur

4
PSB schreef: 19 jul 2022, 11:25 Ook ga ik ervan uit dat het huidige apparatuur flinke updates hebben gehad en vooruitstrevend zijn.
Dat valt wel tegen hoor. In slaap-ervaring verschilt de S9 niet van de Air10. De Air10 heeft mechanisch wat andere dingetjes rond de bevochtiger natuurlijk (kan niet in twee delen ontkoppeld worden) en de S9 reservoirs hebben volgens mij niet het lekkage probleem dat de Air10 wel eens heeft.
PSB schreef:Iemand tips?
Wel eens gekeken naar de ResMed N30i ?
RuudJ schreef: 19 jul 2022, 12:11 Als zou je de Resmed Airsense 10 nog krijgen, dan is dat ook zeker de moeite waard
Daar ben ik het wel mee eens verder. De Air10 is echt een hoogtepunt, of de Air11 zo'n verbetering is moet je maar afwachten. Dat touchscreen bijvoorbeeld...
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i