CPAP, hoe kom ik eraan?

1
Beste allen,

ik ben eigenlijk niet helemaal nieuw hier, heb half jaar geleden ook al gepost, maar schakel graag even hulp in. Ik heb al jaren slaapklachten, maar kom op basis van slaaponderzoeken niet aan een effectieve behandelmethode. Ik heb 2 slaaponderzoeken gehad, waarvan de eerste mild apneau zei en de tweede niet. Wel veel arrousals en heb op basis van eerste onderzoek nu sinds kort een mra bitje. Dit doet wel iets, minder snurken en wakker schrikken, maar ik voel me nog steeds totaal niet uitgerust bij wakker worden, terwijl ik wel gewoon doorslaap en normaal ritme heb.

Ik zou dolgraag iets van CPAP gaan proberen, omdat ik al het andere, inclusief slaappyscholoog al heb geprobeerd en ik zeker weet dat het een lichamelijk probleem is. Mijn vraag is nu: hoe kom ik het beste aan een geschikt apparaat en welk apparaat zou ik moeten kiezen? Ik begrijp dat er een fors prijskaartje aan die dingen hangt, maar ik ben absoluut wanhopig, depressief, blij vlagen suicidaal, ga nu mijn tweede jaar ziek van werk in en wil alles geprobeerd hebben.

Hebben jullie wellicht advies voor mij? Ik hoor graag van je!

Groet,

Rikss

Re: CPAP, hoe kom ik eraan?

2
Of je kan kijken of je een CPAP kan losporren op basis van je "milde" diagnose, of het wordt een kwestie van kopen op Marktplaats. Kies een Airsense10, daar valt aan te sleutelen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i