Ik ben bang. Weet niks van slaapapneu. Diagnose gekregen.

1
Hoi

Ik ben een jongen van 35 jaar en paar maanden geleden ben ik ook aan CPAP appraat gezet. ik kreeg vorig jaar in november 2021 te horen dat ik Suikerziekte had gekregen. En op dat moment liep ik ook met Leververvetting rond met leveronstekingen. ik heb ook Asma sinds jeugd en ik was ook al vaatpatient ik had meerdere operaties aan mijn beenvaten gehad. En door de operaties aan mij been heb ik Restless legs syndroom aan overgehouden en dit Snachts..

Nadat ik te horen had gekregen dat ik suikerzietkte had volgende 1 maand later in December 202 Corona besmetting. Het was flink zwaar besmetting voor mij. ik had flink koorts enz. En daar bleef het niet bij vervolgens raakte ik opnieuw weer besmet met Corona dit in Feburuari 2022 weer. dus ik had 2 keer Corona kort achter elkaar opgelopen. Hierdoor brak ik wel mijn Herstel was niet meer goed ik boekte ook geen vooruitgang meer ik kreeg aardig beperkingen Met .Geheugen spraakgebrek .Dingen open tillen. geestelijk denk vermogen, informatie niet meer kunnen verwerken in je hoofd informatie opslaan. en mijn spierkracht was ook weg.

nadat de bestemtting achtet de rug was . kreeg ik van Neuroloog te horen dat ik slaap apneu had kregen maar de Artsen konden niet zeggen. als dit door corona is ontstaan. of de slaap apenu al aanwezig was voor dat ik Corona opliep.

ik had 30 AHI per uur. mij is toen versteld het gaat niet exact om de aantal AHI stops. De AHI word meer gebruikt om te kijken wat de aantal adem stops zijn in de nacht die optreden. sommige mensen hebben meer AHI stops dan mij. maar waar het juist om gaat is de Zuurstof aanwezigheid aan de rand van rode bloed cellen. Die was bij mij aangeduid als Ernstig te kort. Hierdoor raakte ik ook mij rijbevoegdheid kwijt ( tijdelijk even kwijt) , ik mocht even niet meer auto rijden van arts sind paar weken terug mag ik weer met de auto maar zeer beperkt opbouwen met eigen inzicht.

ik kan je maar 1 ding zeggen CPAP heeft mij veel geholpen ik ben van 30 AHI naar 1 gegaan. i krijg nu sinds aantal weken nu al meer energie en slaap veel beter ga ik eindelijk vooruit. zelfs mij restless legs syndroom is rustig geworden suikerwaardes zijn aan het zaken gewicht aan het verliezen. Dat ik ooit weer 100% zal zijn Nee. Maar De Arsten zeggen wel de CPAP kan mijn levenkwaliteit nu zeker verbeteren en dat is ook zo ik ga stap voor stap langzaam vooruit met verbetering.