oor pijn

1
Sinds 2 weken heb ik het neus masker airfit en resmed. Mijn ademstops waren rond de 60 en nu al veel minder maar ik krijg heel veel last van me linker oor . Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Het komt misschien door de luchtdruk van de machine ? Het is niet echt pijn maar gewoon irritant gevoel . Heb oordruppels nu maar de per dag verschilt de pijn of irritatie.

Re: oor pijn

2
Dag Adri,

Om iets te beoordelen zou het makkelijk zijn om wat meer info te hebben.

Heb je een neusmasker, dus om je neus heen of een doppenmasker welke in de neus zit.

Mijn vermoeden is, 'omdat je erg hoge AHI hebt' dat je op een hoge druk bent gezet, misschien dat je dat nog even mee kan delen.
Waarschijnlijk komt het dus wel door de druk dat je oorpijn hebt. Dit moet je altijd terugkoppelen naar de leverancier van de cpap, en liefst ook naar je 'long' arts. Hopelijk kunnen die je druk aanpassen, eventueel met Bipap.

Re: oor pijn

5
Ik heb ook af en toe wat onprettige druk op mijn oren i.c.m. CPAP. Oor kanalen schoonmaken is bij mij voldoende, dus even met wat olie weken en een "krabbertje" schoonmaken. Zo af en toe moet ik weer en dan is het weer weken/maanden weg.
Resmed 10 BiPAP.
Resmed Mirage FX of Resmed N20 neusmasker.
EPAP 6.0 met PS 5.0.