Voorstellen

1
Hallo allemaal, ik ben een jaar geleden gediagnosticeerd met apneu. Omdat ik het idee heb dat ik informatie mis heb ik besloten me bij jullie aan te melden in de hoop wat te leren, tips te krijgen en mss op termijn ook tips te geven 🤗

Re: Voorstellen

2
Welkom hier. Kun je misschien wat meer uitleg geven over hoe het nu gaat en of je ook behandeld wordt voor apneu?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Voorstellen

3
Ik gebruik sinds 1.5 jaar de resmed airsense 10 autoset. Door omstandigheden is er een kort onderzoek gedaan waarbij slaapapneu naar voren kwam. In de toekomst moet er nog een uitgebreid onderzoek gedaan worden omdat ik en OSA en CSA stops heb. Volgens de longarts die mij begeleid is daar geen peil op te trekken waardoor het extra moeilijk is/was om mij in te stellen. Het schiet ook alle kanten op. De ene nacht een AHI van 3 👍 en de volgende nacht 23 🙈.
Dus zodra het kan een goed slaaponderzoek en dan gaan kijken wat de boventoon voert en wat er aan te doen is.
De dag dat ik volgens de advertenties "verkwikt en uitgerust" wakker wordt moet ik nog mee maken 🤣🤣

Groetjes Lies 🤗

Re: Voorstellen

5
Lies, als het met je huidige apparaat niet lukt, laat je arts dan verder onderzoek doen of het met een Bipap wel lukt.

De Resmed Aircurve S is een Bipap of een ASV zoals de Resmed Aircurve cs10 pacewave. Speciaal voor Centraal apneu.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Voorstellen

6
Dank je wel Ruud voor je advies. Ik denk dat mijn arts eerst een uitgebreid slaaponderzoek zal willen doen voordat hij wat nieuws voorschrijft. Ik zal het iig wel ter sprake brengen bij het volgende telefonisch consult. Zolang ik onder de 30 ahi blijft ben ik al blij 🥱😉