periodic leg movement en uars

1
Veel relaties tussen plm en uars. Alleen wat is de kip en wat het ei.

Dr. Barry Krakow citation "The Link between SDB and Leg Jerks The great controversy about RLS and PLMD is their relationship to SDB. Many patients with RLS and PLMD also suffer from SDB, especially upper airway resistance events. In sleep studies in some of these patients, recent research shows that the movement occurred at the end of a UARS event. Remarkably, when these patients received PAP therapy, their leg jerks decreased as air pressure normalized breathing. Of further interest, research also has shown the opposite result, in which a PLMD patient with SDB was treated with a medication to eliminate leg jerks, which then stabilized sleep and eliminated".

Ik weet wel dat medicijnen tegen plm en rls niet bepaald onschuldig zijn en na een aantal jaar stoppen met werken en dan zelfs de klachten erger kunnen maken.
AirCurve™ 10 VAuto - ResMed (bipap), airfit N30 masker, mond afgetaped. Nog op zoek naar juiste instelling bipap.

Re: periodic leg movement en uars

2
Altijd fijn om Dr. Krakow geciteerd te zien :)
Silvia10 schreef: 20 okt 2022, 16:37 Of further interest, research also has shown the opposite result, in which a PLMD patient with SDB was treated with a medication to eliminate leg jerks, which then stabilized sleep and eliminated".
Ik zou in de literatuur moeten duiken, maar ik vrees voor confounding variables. Bijvoorbeeld is het mogelijk dat deze medicatie slaaparchitectuur wijzigt (onderdrukken van REM bijv.) en dat kan zich inderdaad vertalen naar minder obstructie en dus minder arousals gepaard met beweging.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: periodic leg movement en uars

3
Dit zijn in elk geval geen medicijnen die je er zomaar even bij kunt slikken.
Verslavend, sufmakend, werkend op je zenuwstelsel enz. Daarnaast is het en kwestie van trial and error. Verschillende medicijnen in verschillende doses uitproberen en vervolgens overstappen op een andere in de hoop dat die wel werkt. Als je dit enigszins kunt voorkomen zou ik persoonlijk daarvoor kiezen.

https://www.sleepdisordersguide.com/art ... -treatment