Vraag over “resultaten passend masker” DreamMapper app.

1
Ik heb een aantal jaren apneu en heb mij recentelijk pas lid gemaakt van deze vereniging. Ik heb al gezocht of ik antwoord op mijn vraag ergens kon vinden: niet gevonden of wellicht niet goed gezocht.

Als ik de resultaten uitlees dan wisselt het percentage van mijn passend masker s’nachts van tussen de 75% en 100%. Ik heb ook wel het neusmasker strakker gezet, maar dit maakt niet uit. Is dit herkenbaar en weet iemand van jullie wellicht de oorzaak? En moet dit percentage altijd rond de 100% zitten.

Dank alvast

Roger

Re: Vraag over “resultaten passend masker” DreamMapper app.

2
Heb je het Dreamwear neusmasker van Philips?

Lees je, behalve via Dreammapper, ook je gegevens van de sd kaart uit via het programma Oscar?

Ik raad je aan om dat wel te doen, als je dit nog niet doet.

Oscar geeft beduidend meer informatie dan Dreammapper, je kunt dan ook zie wanneer en hoelang er lekkage op treedt.

Stel in Oscar dan de rode lijn die de normale lekkage aangeeft in, op 65 of 70 liter per minuut.

Philips hanteert ook een maskerweerstandsfactor.

Deze staat op hun maskers weergegeven, ook is er in dit forum bij Philips een bericht daarover met meer over die code.

Hoe strakkere een masker zet, hoe groter de kans op meer lekkage.

Maar kijk eerst in Oscar. Als een lekkage aanwezig is, maar deze duurt slechts enkele seconden dan is dit minder problematisch dan als deze 33 % van de tijd duurt dat je het apparaat aan hebt gehad.

In dit forum vind je een handleiding hoe je Oscar in kunt stellen en waar te downloaden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar