Re: Diagnose milde slaapapneu volgens longarts niet de oorzaak van aanhoudende klachten

21
Weer 2 slaaponderzoeken verder start ik volgende week met de slaap positie trainer.
Zowel met Cpap en Bipap geslapen, bij beide had ik geen ademstops in zijligging en rugligging.
Verder blijk ik toch geen opstapeling te hebben van koolzuurdioxide en heb daarom volgens de deskundigen ook geen Bipap nodig.
De Keus gekregen tussen SPT en Cpap, misschien tegen beter weten in toch voor SPT gekozen.
Ik heb namelijk steeds meer last van overprikkeling klachten, terwijl ik dit type voel ik allemaal tintelingen in mijn gezicht, dat zelfs doorgaat tijdens rust, ook autorijden wordt steeds lastiger zo.
Wordt vervolgd.

Re: Diagnose milde slaapapneu volgens longarts niet de oorzaak van aanhoudende klachten

22
Henrip72 schreef: 24 dec 2022, 15:03 Ik heb namelijk steeds meer last van overprikkeling klachten, terwijl ik dit type voel ik allemaal tintelingen in mijn gezicht, dat zelfs doorgaat tijdens rust, ook autorijden wordt steeds lastiger zo.
Hoi @Henrip72 Bij mij ook nog geen verbetering van de klachten met Bipap. Zoals ik al zei iets meer energie maar momenteel zijn overprikkelingsklachten ook erger geworden 🙄 Ik moet zeggen goed slapen doe ik niet met Bipap wordt meestal om 4:00 wakker en dan slaap ik verder zonder. Ook ik heb nog steeds tintelingen in hoofd en gezicht als ik op schermen kijk. Lezen en berichten schrijven is een ramp, autorijden kan ik niet langer dan 10 minuten. Zeer beperkte concentratie en focus dus.

Vanwege die aanhoudende overprikkelingsklachten ga ik in januari naar een andere behandelaar ik houd je op de hoogte mocht het me hellpen. SPT heb ik ook geprobeerd maar ik ben geen rugslaper dus was SPT voor mij zinloos.
Resmed AirCurve™ 10 VAuto Bipap - Resmed Airfit P30i - Resmed N30i neuskussen

Re: Diagnose milde slaapapneu volgens longarts niet de oorzaak van aanhoudende klachten

23
Angelo, het niet gebruiken van de bipap na het ontwaken, dus zonder gaan slapen, doet alle therapie tijdens het slapen en dus voor het ontwaken weer teniet.

Probeer, hoe moeilijk het ook is toch met de Bipap te blijven slapen.

https://www.betternights.nl/slaapapneu/#:~:text=Centrale%20slaap%20apneu%20wordt%20veroorzaakt,tintelingen%20en%20gevoelloosheid%20in%20ledematen
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Diagnose milde slaapapneu volgens longarts niet de oorzaak van aanhoudende klachten

24
Daar ben ik me zeker van bewust Ruud ik doe mijn best maar op den duur slaap je bijna helemaal niet meer. Gelukkig zijn er ook nachten dat ik doorslaap tot 6:00. We blijven het proberen 😉 daarbij zie ik het nut ook niet in van uren wakker liggen met je masker op zonder te slapen ook daar knap je niet van op.
Resmed AirCurve™ 10 VAuto Bipap - Resmed Airfit P30i - Resmed N30i neuskussen