Re: Lekkage Resmed AirSense 11 Autoset

21
@JaapResmed11 ik zie een probleem. De aanblik van de golfvorm laat zien dat qua stabiliteit nog wel wat te winnen is. En dat verbaast ook niet, want met uw huidige auto min-max instellingen en EPR wordt de EPAP de hele tijd tegen het absolute minimum van 4 aangedrukt. Auto min is nu ook 4, dus met EPR moet de auto druk boven de 6 uitkomen voordat de EPAP naald sowieso loskomt van 4.

Voor een betere stabilisering zou ik aanraden om te zorgen dat EPAP in ieder geval begint bij 6. Met EPR op 2 zou u dan de auto min op 8 moeten zetten, dus een verhoging van 4 cmH2O. Daar hoort bij dat je de auto max ook met 4 cmH2O verhoogt.

De 2e screenshot laat nog wat FL achtige vormen zien bij EPAP 5 dus ik zou daarom EPAP 6 doen zoals hierboven beschreven.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Lekkage Resmed AirSense 11 Autoset

23
Voor instellingen staat er een mooi filmpje op YouTube.



Ramp/aanloop instelling gebruiken naar eigen inzicht.
Schrijf even op wat de standen waren voor je wat veranderd dan kun je makkelijk terug.
Als ik mij zou moeten instellen dan zou ik eerst de Epap op 6 zetten. Dan de lage Ipap setting op 8 en hoge op 12.
Met EPR op 2 of 3 blijf je in beginsel met uitademen op 4 hangen maar je kunt kijken wat dit doet.

Re: Lekkage Resmed AirSense 11 Autoset

25
Tot waar het toe leidt is niet zomaar te zeggen.
Om ook de laatste obstructieve apneu weg te krijgen is het nodig om EPAP hoger te zetten en het beste zou zijn om geen aanloop te gebruiken.
Je zou moeten merken dat het ademen makkelijker gaat (al zwakt dit gevoel bijna altijd na een poos weer af) en dat je adem wat stabieler wordt.

Re: Lekkage Resmed AirSense 11 Autoset

29
Ik heb nog even gekeken maar je hebt inderdaad twee instellingen. Een minimale en maximale druk.
Dit is een range waarbinnen het apparaat werkzaam wordt ingesteld. Helaas is dit apparaat nieuw voor mij, dus moest ook even kijken hoe het zit.
De eerste drukinstelling is de laagste druk en de tweede de hoogste druk.
Dan zou ik de eerste druk op 6 proberen en de tweede op 10 tot 12.
De keuze voor EPR zorgt voor uitademingshulp en op stand 2 bv dan gaat de begindruk van 6 bij uitademen naar 4.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Sorry voor mijn verwarring met EPAP en IPAP, deze termen worden hier niet gebezigd. Er word over Pressure range (bij jouw apparaat misschien in het Nederlands) gesproken.
IMG_20230207_212004.png