Kunstgebit en cpap

1
Hallo,

Ik heb sinds 12 december 2022 een gedeeltelijk kunstgebit noodprothese alleen boven en slaap sindsdien met het gebit in omdat dit de eerste 10 dagen wordt geadviseerd.

Nu is alleen mijn bovengebit getrokken en zijn de wonden nog vers en merkte ik al op dat als ik het masker sluitend wil afstellen dat het onderste deel van het neusmasker erg pijnlijk drukt op de bovenlip en heb ik het nu zo afgesteld dat het bovenste deel richting mijn voorhoofd strakker staat en onder losser, ook niet echt lekker want nu staat de band erg strak op mijn voorhoofd.

Maar nu het volgende, ik ben vanmiddag bij de protheticus geweest voor controle en toen vertelde hij mij dat ik nu wel zonder gebit kon slapen, is beter voor de genezing van de wonden en ontspannen de kaken beter.

Toen ik hem vertelde dat ik slaapapneu heb en met een cpap slaap heeft hij het vermoeden dat het masker dan erg moeilijk zal passen daar je mond erg invalt.

Ikzelf ben nu wat voorzichtig om de prothese uit te laten omdat ik bang ben dat ik met mijn eigen ondergebit dan aan die wonden kom en iets beschadig.

Mijn vraag is dan ook hoe de ervaring is onder de mensen die met een soortgelijke situatie te maken hebben, en wat is in deze situatie beter, wel of niet het gebit eruit halen tijdens het slapen.
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen