Vraag over gegevens invoeren/inlezen - is er iets waar we op moeten zetten?

1
Ik wil graag voor de eerste keer Oscar gebruiken en moet dus de gegevens van het kaartje inlezen. Ik heb een ResMed Airsense 10 (autoset).

Ik meen me te herinneren te hebben gelezen dat er bij bepaalde apparaten eerst "iets" moet gebeuren om te zorgen dat er geen data verloren gaan (sorry voor deze vage bewoordingen, ik herinner het me niet heel goed en vind het niet terug).
De vraag is dus: zijn er bepaalde zaken waar we op moeten letten?
Ook: ik werk zelf met een MacBook, mijn dochter heeft een HP laptop, wat is best?

Re: Vraag over gegevens invoeren/inlezen - is er iets waar we op moeten zetten?

2
Traditioneel wordt aangeraden om de SD kaart op "write protect" te zetten omdat veel besturingssystemen naar believen "interne" bestandjes neerplempen in de SD kaart. Sommige CPAPs zouden in de war kunnen raken door de aanwezigheid van die extra bestanden. Ik heb geen idee of moderne CPAPs daar last van hebben.

Strikt genomen gaat er geen data verloren in ieder geval.

MacOS heeft bijvoorbeeld de beruchte DS_Store mapjes. Ik heb geen idee wat moderne versies van Windows tegenwoordig uithalen.

Ik gebruik zelf NixOS waarmee ik de moeite niet hoef te nemen om het schuifje op de SD kaart om te zetten.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Vraag over gegevens invoeren/inlezen - is er iets waar we op moeten zetten?

6
In principe niet, deze zou gewoon zichtbaar moeten zijn. Ook in read-only. Je kunt hem ook zelf aanwijzen als deze niet herkent wordt. Je kunt het ook proberen zonder deze in read-only te zetten, want het probleem met het schrijven van een bestand op het sd kaartje kwam voor bij de Resmed S9, niet bij de Resmed Airsense 10.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar