even voorstellen en direct vraag

1
Goedenavond, mijn naam is Eddie en al langer een slaapapneu-patiënt. In de loop der jaren heb ik al veel van de verschillende behandelmethoden doorlopen en tot op heden zonder resultaat. Ik heb matige slaapapneu en ben inmiddels ook aan mijn keelamandelen geopereerd. Nu mijn AHI nog steeds te hoog is, adviseert de KNO-arts mij een operatie, laterale faryngoplastiek. Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben en zo ja, wat zijn deze?

Re: even voorstellen en direct vraag

3
Hallo Eddie, ik begrijp denk ik dat men van plan is om jouw gehemelte aan te pakken klopt dit? Zelf ben ik in 1957 geboren als een kind met schisis, een enkelzijdige lip/kaak/open gehemelte spleet en een gespleten huig.

Nu alles 'gerepareerd' op mijn 25ste de laatste operatie gehad, nu 40 jaar geleden (Waar blijft de tijd). Het enige waar ik enkele jaren geleden achter kwam, bleek dat ik nog steeds gaten in mijn gehemelte heb, waar de lucht via de neus en gaten naar de mond verdwijnt en daar weer via de monduitgang voor mondlekkage kan zorgen.

Het afplakken met Leukopor pleisters en het dragen van twee kinbanden voorkomt nu de mondlekkage. het is niet anders en ik doe dit nu al zowat een jaar en weet niet anders meer. Behalve bij grote verkoudheid dan plak ik mijn mond niet af.

Wat heeft jouw arts besproken wat hij van plan is om te doen, als jij het tenminste daar mee eens bent?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: even voorstellen en direct vraag

4
Dag Ruud, dank voor je reactie. De bedoelde operatie is om de zijkanten van mijn keelholte als het ware te versmallen. In een laatste operatie - vorig jaar - is gelijktijd met mijn keelamandelen ook een stukje van de huig verwijderd. Dus ik word nu niet aan mijn verhemelte geholpen, maar echt in de keelholte. Met deze operatie moet er meer ruimte ontstaan in. mijn keelholte.