Resmed Airsense 10 autoset zelf aanschaffen?

1
Ik zit wat te mijmeren om deze machine zelf aan te schaffen omdat mijn huidige APAP na 20.000 uur kan worden vervangen maar dat er tegen die tijd (ik zit nu op 10.000 uur) er wellicht geen (nieuwe) Resmed 10 machines meer zijn. En ik ben wat huiverig voor type 11, gelet op alle berichten.

Op mijn zoektocht stuit ik op enkele teksten op het internet die ik niet helemaal kan plaatsen. Het loont de moeite om te shoppen want de prijzen lopen behoorlijk uiteen. Ik zie prijzen van EUR 500 maar ook $ 1.300. Waarschijnlijk is dat vanwege de vele opties en/of refurbished of nieuw. Ik zou zelf een nieuw apparaat willen om te voorkomen dat ik t.z.t. mogelijk dan weer onderdelen moet vervangen die er dan niet meer zijn. Bovendien blijkt een apparaat met al wat draaiuren ook niet heel veel goedkoper te zijn. Dat het tegenwoordig zonder communicatie-module wordt geleverd vind ik niet erg. Geen idee wie of wat het allemaal gebruikt maar persoonlijk hoef ik als OSCAR-gebruiker mijn dagelijkse score via de Resmed-site niet te weten.

Er is bij mij onduidelijkheid over de bevochtigingsmodule. Ik lees bijvoorbeeld 'Uw ResMed Airsense 10 Autoset kan optioneel worden uitgerust met een HumidAir geïntegreerde luchtbevochtiger en een Climate Line verwarmingscircuit. Maar ook lees ik het onderstaande op een Amerikaanse website - met overigens best wel flinke prijzen:
Er is dus kennelijk een apparaat met HumidAir maar ook eentje met HumidAir Heated Humidifier. HumidAir zal vermoedelijk de verwarmde slang zijn en Heated Humidifier voor het warmhoudplaatje? Wat betekent Card-to-Cloud version? Is dat dan met die data-module?

Heeft iemand nog tips voor een aanschaf?

Re: Resmed Airsense 10 autoset zelf aanschaffen?

2
RuudM schreef: 13 feb 2023, 17:56 Wat betekent Card-to-Cloud version
C2C is de marketing naam voor "er zit geen modem in"
RuudM schreef: 13 feb 2023, 17:56 HumidAir zal vermoedelijk de verwarmde slang zijn
Da's de waterbak.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Resmed Airsense 10 autoset zelf aanschaffen?

3
De ClimateLineAir is de verwarmde slang die nu nog redelijk goedkoop te koop is. De Resmed AirSense 10 AutoSet is voor €590,00 te koop in België, maar dat is dan zonder het waterbakje.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed Airsense 10 autoset zelf aanschaffen?

4
Resmed België: dat was waar de tekst 'Uw ResMed Airsense 10 Autoset kan optioneel worden uitgerust met een HumidAir geïntegreerde luchtbevochtiger en een Climate Line verwarmingscircuit' vandaan kwam. En dan krijg ik het idee dat de geïntegreerde luchtbevochtiger dus een apart onderdeel is. Vandaar dat dit model relatief goedkoop is? Waarom zou het in Amerika dan $ 900 of zelfs # 1.300 kosten? Dan moeten deze modellen verschillen lijkt mij. Ik zal het binnenkort eens navragen.

Re: Resmed Airsense 10 autoset zelf aanschaffen?

6
Ruud, de AutoSet wordt geleverd met de verwarmingsplaat en de mogelijkheid voor Climate control. Echter dan moet je het waterbakje en de slang er apart bij kopen. In Nederland en in Amerika zijn de prijzen (lees de winst) gewoon veel hoger. Vandaar dat de zorg hier ook zo duur is.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed Airsense 10 autoset zelf aanschaffen?

8
- dat het geluid ietwat harder is dan de 10 (bij een hele stille slaapkamer en goed gehoor is dat lastig)
- dat het waterbakje niet helemaal lekker gaat (zowel in- en uithalen, als water vullen)
- dat het touchscreen niet zo lekker te bedienen is zoals een fysieke draaiknop
- dat de onderdelen goedkoper/kleiner zijn (hoeft op zich geen probleem te zijn maar een kleinere rotor produceert m.i. meer geluid)
- de algehele look & feel (minder robuust)

Maar als er mensen zijn die positieve punten kunnen noemen t.o.v. de 10 dan houd ik mij aanbevolen....

Re: Resmed Airsense 10 autoset zelf aanschaffen?

9
Ben het er zeker mee eens dat de 11 ook nadelen heeft. Echter vind ik ook wel dat er wat voordelen zijn.

- Nieuw dus accessoires (onderdelen?) langer makkelijk verkrijgbaar De 10 is immers end of cycle en niets is onderling uitwisselbaar
- Autoset en EPR algoritme vergelijkbaar met standaard instelling van Aircurve modellen
- Slang makkelijker schoon te maken omdat er geen knie meer in zit (voor anderen is de missende knie een nadeel)
- Touch screen dus geen geklik midden in de nacht. En ik heb geen probleem verder met de bediening.
- Makkelijke grote aan uit knop bovenop (Mijne staat net onder matras niveau en als ik verkouden ben wil het aanzetten via inademen niet altijd lekker zonder dat mijn oren dicht gaan)
- Lager stroomverbruik
- Minder kans op waterschade bij vallen. De blower zit niet meer direct op het luchtgat naar de waterbak en de printplaat zit nu bovenop ipv aan de voorkant.
CPAP Review op youtube heeft hem net nog van zijn kastje gegooid als test youtube.com/watch?v=Dx-uabhRMjI&t
- Grote anti slip rubber rand aan de onderkant
- Ik vind hem mooier haha

Het waterbakje heeft twee nokjes, bovenkant iets inknijpen en hij is er zo uit. En het vullen doe ik door het gat. Houd het bakje dicht, draai op de zijkant met de twee gaten omhoog en vul door het achterste gat tot het water op de lijn zit van het uitstekende gedeelte. Voila bakje is precies tot de max gevuld.

En ik weet niet of de onderdelen nou wel goedkoper zijn? De motor is dezelfde als in de Air mini, en die is duurder dan de normale modellen.
Ik heb geen versie 10 gehad dus weet het verschil in geluid niet.

Trouwens ook de verkooppraatjes over Personal assistant, Care check-in, myAir app en Rera detectie negeren, heb je niks aan.

Re: Resmed Airsense 10 autoset zelf aanschaffen?

10
Interessant om te lezen, bedankt.

Wat voor mij ook nog meetelt: ik ben zo tevreden over de s10 dat het zelf aanschaffen mij voor vele jaren gerust stelt. M.a.w. als de huidige machine moet worden vervangen kan ik weer 5 tot 10 jaar (of nog langer?) voort. Maar ja, stel ik word 100 dan heb ik nog wat machines te gaan. Onderdelen zijn dan inderdaad tegen die tijd een zwak punt, dat vind ik je sterkste argument.

Tot nu toe is alleen het waterbakje wat zwakjes maar daar heb ik er ooit twee van gekocht (75% goedkoper dan in NL) tijdens een experiment met levering via een postadres in Amerika. Laatst ook nog eentje gratis kunnen bemachtigen via de rubriek vraag & aanbod op dit fantastische forum. En nog wat losse kleine onderdelen van deze machine. Ook een rubberen ondermat, om eventuele lekkage op te vangen en om verschuiven tegen te gaan. Voor de overige voordelen zoals scherm, kniestuk (wel nodig) is de plek waar mijn s10 staat niet geschikt. Dat is dus persoonlijk.

Re: Resmed Airsense 10 autoset zelf aanschaffen?

11
Een waterbakje is eenvoudig te verlijmen, ik durf wedden dat die van mij pas stuk gaat als ik er op ga staan.
De binnennaad van het bakje vlak bij de bodem is het euvel.
Heel voorzichtig deze naad met kleurloze bisonkit dicht vullen, een week laten drogen en daarna met superlijm gel het verlijmde nog eens bedekken.
Schoon, reukloos, water en drukbestendig en kan bij normaal gebruik niet meer kapot.