Verschil in effect op druk bij verschillende maskers?

1
Ik heb de vorige 2 nachten geslapen met een Philips DreamWear neuskussen (dus onder de neus, niet met neusdoppen). De druk van mijn toestel is intussen vast ingesteld op 5. Ik sliep voordien met een RedMed Mirage. Ik had de eerste nacht de indruk dat ik "anders" ademde met het DreamWear masker en in de handleiding vond ik informatie waaruit ik afleid (maar misschien foutief?) dat de invloed van het masker op de druk 1 is, terwijl dat bij de Mirage 0,2 zou zijn. Weet iemand hier iets over?

Ik overweeg immers om tussen 2 maskers af te wisselen (geen van beide is echt ideaal...) maar als de invloed op de druk (heel) verschillend is, is dat misschien geen goed idee?

Ook: er stroomt vrij veel lucht uit de verbinding van de elleboog die masker en slang verbindt en dat maakt vrij veel lawaai. Is het OK om dat af te sluiten met tape of elastiek of moet dat vrij blijven?

En tot slot: zijn er negatieve effecten mogelijk van een lage CPAP druk (5 bijvoorbeeld)? Ik bedoel niet een effect op de AHI maar bijvoorbeeld op het gemak van inademen.

Alvast bedankt voor alle info en hulp.