Last van Neus

1
Goedemiddag,

Een korte vraag ben sinds een week begonnen met de Löwenstein Prisma Smart Max incombinatie met een Respireo™ SOFT Nasal Silent masker.
Nu is sinds een paar dagen me neus gaan irriteren dit is begonnen met een klein plekje op me neus en vanmorgen werd ik wakker met een flink bebloede neus.
Ben erg blij met de werking en de stilte van de Prisma Smart ben van AHI van 30-55 naar gemiddeld 10 gegaan alleen het masker vindt ik niet heel prettig zitten.
Ook ga ik normaal voor het slapen nog even tv kijken meestal met de slaaptimer aan en val ik heerlijk binnen halfuurtje in slaap maar dat gaat wat lastig met dit masker omdat deze in het gezichtveld zit.

Wat raden jullie aan als prettig en ook stil neusmasker of mischien zelf een Neuskussen ipv masker ?
En wat kan ik eventueel doen in de tussentijd aangezien ik pas volgende week een bezoek aan huis heb om naar een mogelijk ander masker te kijken.
Withings Sleep Analyzer (Bed SlaapSensor)
Löwenstein Prisma Smart Max (CPAP)
ResMed AirFit N30i (Primair Neusmasker)
Respireo™ SOFT Nasal Silent masker (Reserve Neusmasker)

Re: Last van Neus

3
Waar zit de pijnplek? bovenop de neusbrug, puntje neus, in de neus, etc?

RuudM zijn link is voor problemen in de neus, bijvoorbeeld bij geirriteerde slijmvliezen spelen met de bevochtiger.

Welk masker fijn is is heel erg persoonlijk. Velen lopen weg met bepaalde maskers en ik kan er weer niet tegen bijvoorbeeld.

Re: Last van Neus

4
Het gaat niet zo zeer om de slijmvliezen ofzo meer om de het wondje / drukplek op de neus aan de bovenzijde
Withings Sleep Analyzer (Bed SlaapSensor)
Löwenstein Prisma Smart Max (CPAP)
ResMed AirFit N30i (Primair Neusmasker)
Respireo™ SOFT Nasal Silent masker (Reserve Neusmasker)

Re: Last van Neus

5
Daar zijn wel producten voor, zoals bijvoorbeeld verschillende soorten (herbruikbare) drukpleisters wat de huid beschermd

Reskin producten of gelpleisters
https://reskin-xl.nl/nl/producten
https://somnishop.nl/categorie/cpap-com ... voor-cpap/
https://webshop.vivisol.nl/slaapapneu/c ... ukplekken/

Maar een ander masker is misschien fijner, wat geheel niet op de neus drukt. Velen vinden de neuskussenmaskers inderdaad prettig, zoals de Airfit P30i bijvoorbeeld.
https://www.resmed.nl/resmed-airfit-p30 ... asker-360/

Re: Last van Neus

6
Helemaal super daar kan ik wat mee.
Ik heb een setje pleisters besteld en volgende week een maskersessie en zal eens vragen naar zo neuskussen masker.
Withings Sleep Analyzer (Bed SlaapSensor)
Löwenstein Prisma Smart Max (CPAP)
ResMed AirFit N30i (Primair Neusmasker)
Respireo™ SOFT Nasal Silent masker (Reserve Neusmasker)

Re: Last van Neus

7
Neem dan niet het Dreamwear neusdoppen masker of u de the nose masker van Philips. Deze geven een luchtstroom naar de partner of de dekens toe met daarbij behorende geluidsoverlast.

Resmed Airfit P30i neusdoppen of N30i neus masker zijn voorzien van Quietair filter, geruisloos en geen luchtstroom.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Last van Neus

8
Hallo allemaal een kleine update van mijn kant,

Vanmorgen zijn ze bij me thuis geweest vanuit Vitalair om te kijken naar een oplossing voor de irritatie die ik krijg van het Respireo™ SOFT Neusmasker.
Zonder verdere vragen gekeken naar alternatieve maskers alles bij elkaar opgeteld zijn zijn we uitgekomen op het ResMed Airfit N30i masker.
Moet zeggen dat ik deze heel prettig vindt zitten en sluit mooi af dus vanavond eerste nacht met dit masker kijken hoe dit gaat bevallen.

Bedankt voor de feedback en ik zal nog een update geven hoe het bevallen is na een paar nachtjes.
Withings Sleep Analyzer (Bed SlaapSensor)
Löwenstein Prisma Smart Max (CPAP)
ResMed AirFit N30i (Primair Neusmasker)
Respireo™ SOFT Nasal Silent masker (Reserve Neusmasker)

Re: Last van Neus

10
Hi Ruud
We hebben eerst even gepast zonder dat hij aangesloten zat en naderhand nog even liggend met de cpap aangesloten geprobeerd.
Je voelde hem direct ook soort van iets strakker gaan zitten kwa afsluiting op de Neus toen de cpap aanstond dus lijkt veel belovend.
Withings Sleep Analyzer (Bed SlaapSensor)
Löwenstein Prisma Smart Max (CPAP)
ResMed AirFit N30i (Primair Neusmasker)
Respireo™ SOFT Nasal Silent masker (Reserve Neusmasker)

Re: Last van Neus

11
Hierbij de beloofde update...

Inmiddels een ruime week aan het slapen met de ResMed Airfit N30i moet zeggen dat dit vrij goed gaat.
Ahi waardes zijn vergelijkbaar met het vorige masker zo rond de 8 AHI volgens me Withings Sleep sensor.
En 0 a 1 AHI volgends de Lowenstein app dus al met al goede resultaten comfort is ook erg goed.
1 Ding is wel vervelend dat is als ik naar me zij draai dan gaat hij lekken bij me neus dan door het iets verschuiven is er geen 100% Afdichting meer.
Hopelijk is dit nog een beetje wennen en bijstellen van de hoofdband inmiddels heb ik ook de DreamWear hoofdband met steun binnen dit lijkt al iets beter te gaan.
Withings Sleep Analyzer (Bed SlaapSensor)
Löwenstein Prisma Smart Max (CPAP)
ResMed AirFit N30i (Primair Neusmasker)
Respireo™ SOFT Nasal Silent masker (Reserve Neusmasker)