Vocht vast houden en hoge bloeddruk

1
Ik ben nu bijna 3 weken aan het cpap apparaat.
Eerst veel wennen aan apparaat... daarna last van mijn ogen....en vorige werk ineens veel vocht vasthouden plus hele hoge bloeddruk. Longverpleegkundige proberen te bereiken, voicemail. Dus huisarts gebeld en kon gelukkig gelijk komen. Ook daar veel te hoge bloeddruk, en hij zag veel stuwing van vocht . Dus bloedprikken, voor organen , hart, nieren , schildklier... en vochtafdrijvende tabletten, na vier dagen terug voor bloeddruk meting. Bloedwaardes zijn goed, maar bloeddruk nog steeds hoog, stoppen met tabletten, want hebben geen effect, volgens arts. Volgende week terug voor controle bloeddruk....
Ik ben ondertussen 2kg aangekomen!!!!
Ik ben heel ongerust....
Wie heeft dit ook zo meegemaakt???

Re: Vocht vast houden en hoge bloeddruk

2
Vocht vasthouden komt vaak voor bij Apneu en ook de hoge bloeddruk komt voor bij Apneu, maar het laatste zou eigenlijk bij behandeling tegen apneu moeten afnemen. Dus dit is inderdaad vreemd.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Vocht vast houden en hoge bloeddruk

3
Ik had al 30 jaar last van echt te hoge bloeddruk en gebruikte al die jaren ook verschillende medicijnen.
Nadat mijn huisarts me uiteindelijk doorstuurde naar een Internist werd in het slaap/waak centrum geconstateerd dat ik ernstige slaapapneu had (meer dan 35 ademstops per uur).
Had zelf nooit ergens last van en was ook niet vermoeid o.i.d. Gebruik nu klein jaartje de CPAP en moest er de eerste maanden wel aan wennen en deed af en toe onbewust in mijn slaap dat ding ook af. Nadat hij iets minder hard werd afgesteld gaat het tot nu toe prima. Kan er eigenlijk prima mee slapen.
Voor het slapen gaan even goed mijn neus snuiten om te voorkomen dat deze dichtslibt gedurende de nacht. Gebruik ook geen bevochtiger.
Mijn bloeddruk was eerst rond 160/90 en is nu rond 115/70.
Dagelijks kijk ik ook wat mijn AHI was en dit schommelt tussen 0.4 en 1.5 per uur.
Al met al lijkt het in ieder geval te werken.