CPAP 2 maanden, pijn op de borst

1
Goedendag, ik ben carin. Heb nu 2 maanden een apneuapparaat, kreeg pijn op de borst, druk werd lager gezet maar nog steeds dezelfde klachten. Als ik het vraag aan de slaapverpleegkundige zegt ze dat ik maar naar de huisarts moet gaan. Ik maak me nu zo druk maar ook zo vreemd voor het apneuapparaat nooit klachten gehad. Iemand meer ervaring? Gr carin

modedit RM: bericht afgesplitst naar nieuw onderwerp

Re: CPAP 2 maanden, pijn op de borst

2
Carin, dit komt toch waarschijnlijk door de drukinstelling. Jouw hulpademhalingsspier wordt in werking gezet en deze zit vast aan je middenrif en in de nek. Heb je ook last van pijn onder en tussen de schouderbladen?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: CPAP 2 maanden, pijn op de borst

12
Caatjegeluk schreef: 30 mar 2023, 20:12 En bang dat ik hartklachten heb en echt voor het apparaat nergens last van
Ik had dit in het begin ook, als ik het apparaat aansloot. Ben sinds eind 2019 bezig met cpap/bipap
Als ik dan op start drukte, werd mijn borstkast een beetje opgeblazen en voelde ik m'n hart kloppen. Ook ik had last van pijn tussen de schouders,
maar dat is na een paar weken over gegaan.

Geef het tijd dat u er aan kunt wennen, de pijn tussen schouders gaat over, maar dat heeft tijd nodig.
Het beste zou zijn even doorbijten, dan bent u sneller van die klachten af.

En mocht u twijfelen, belt u uw huisarts, daar zijn ze voor.

Succes
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: CPAP 2 maanden, pijn op de borst

13
Maar als je angst hebt dat je hartklachten hebt ga je toch even naar de huisarts?
veel praktijken hebben een ECG staan.
Zo'n hartfilmpje is zo gemaakt.
Of je laat even bloedprikken, dara schijnen ze ook veel info uit te kunnen halen.

Al was het maar voor je gemoedsrust.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/