Re: Wel of niet bijhorende klachten

23
Ikzelf heb ook jaren automatisch ingesteld , verschillen waren soms dramatisch van 2 naar soms wel uitschieters naar 30 ahi

Mijn sweet spot is nu 9.4 vast, deze druk levert met al bijna 2 jaar de best resultaten op .

Een Ahi van gemiddeld 1.8 per jaar daar kan ik mee leven .

Net effe de uitlezing bekeken tijdsduur 7.8 en ahi 0.6

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Wel of niet bijhorende klachten

25
robinvaneyk schreef: 17 apr 2023, 03:06 Ikzelf heb ook jaren automatisch ingesteld , verschillen waren soms dramatisch van 2 naar soms wel uitschieters naar 30 ahi

Mijn sweet spot is nu 9.4 vast, deze druk levert met al bijna 2 jaar de best resultaten op .

Een Ahi van gemiddeld 1.8 per jaar daar kan ik mee leven .

Net effe de uitlezing bekeken tijdsduur 7.8 en ahi 0.6
Hoi Robin, dat zijn mooie resultaten, top. Ik ben nu dus ook met vast aan het experimenteren. De AHI's vind ik niet zo interessant eigenlijk, die zijn al jaren laag, het gaat me om de arousals, hopelijk gaat dat dan eens wat beter. Ben nu een week aan de vaste instelling, maar vooralsnog geen vooruitgang. Ik hoop dat dat wel gaat komen. Ik zie nu behoorlijk wat centrale events, wat volgens mij suggereert dat de druk nu nog te hoog is, die ga ik heel langzaam lager zetten de komende tijd.

Re: Wel of niet bijhorende klachten

27
https://forum.apneuvereniging.nl/viewtopic.php?p=147507#p147507

Dit is hoofdstuk 6 van de handleiding van Oscar. Je ziet hier afbeeldingen van de Luchtstroom Sterkte grafiek met enkele voorkomende toppen die zich voor kunnen doen.

In feite zijn er nog meer mogelijkheden, maar deze komen vaker voor.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Wel of niet bijhorende klachten

31
eriks schreef: 21 apr 2023, 11:44
robinvaneyk schreef: 17 apr 2023, 03:06 Ikzelf heb ook jaren automatisch ingesteld , verschillen waren soms dramatisch van 2 naar soms wel uitschieters naar 30 ahi

Mijn sweet spot is nu 9.4 vast, deze druk levert met al bijna 2 jaar de best resultaten op .

Een Ahi van gemiddeld 1.8 per jaar daar kan ik mee leven .

Net effe de uitlezing bekeken tijdsduur 7.8 en ahi 0.6
Hoi Robin, dat zijn mooie resultaten, top. Ik ben nu dus ook met vast aan het experimenteren. De AHI's vind ik niet zo interessant eigenlijk, die zijn al jaren laag, het gaat me om de arousals, hopelijk gaat dat dan eens wat beter. Ben nu een week aan de vaste instelling, maar vooralsnog geen vooruitgang. Ik hoop dat dat wel gaat komen. Ik zie nu behoorlijk wat centrale events, wat volgens mij suggereert dat de druk nu nog te hoog is, die ga ik heel langzaam lager zetten de komende tijd.
Ok dan , wat die arousals betreft wat ik er nog bij moet zeggen is dat ik nog steeds af en toe van die rare centraal /Cheyne-Stokes-ademhaling registreer,

Denk dat het meer te maken heeft met de toch wel grote lekkage af en toe .

Ik zal ook eens een screenshot posten .

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld