Slechte adem

1
Ik gebruik nu zo'n jaar de MRA en heb gemerkt dat ik een hele slechte adem heb gekregen. Dit ligt niet aan mijn gebitsverzorging want ik heb er voorheen nooit last van gehad en ben sinds ik de MRA heb zelfs beter voor mijn gebit gaan zorgen. Zijn er meer mensen die hier last van gehad hebben? En wat heb je er aan kunnen doen? Ik heb wat gegoogled, maar heb nergens iets kunnen vinden hier over.

Re: Slechte adem

2
MRAs zijn inherent slechter voor de gebitshygiene omdat ze de circulatie van speeksel blokkeren. Extra verzorging compenseert daarvoor, maar wellicht niet 100%.

Daarnaast kan het zo zijn dat de MRA niet volledig effectief behandelt, en bij onderdruk in de borstkas door apneus of hypopneus kan er maagzuur worden opgezogen tot achterin de keel. Dat slikken we vaak onderbewust weg 's nachts, dit kan ook leiden tot een slechte adem.

De behandelingseffectiviteit van MRAs moet wat mij betreft altijd in twijfel getrokken worden. Niet zomaar geloven, maar zien met een slaaponderzoek (PSG).
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i