Ff voorstellen dan maar - Soepie

1
Dag allen,
Ik ben Soepie,vrouw, 54 jaar en ik heb sinds dinsdag mijn apneu apparaat, want de diagnose apneu met 83 stops in 1 uur.

Nacht 1 was een verademing om te slapen.
Bijna geen dromen, lang geslapen.

Nacht 2 en 3 zijn minder gegaan. Maar 4,5 uur slapen, wakker worden van een verstopte neus en daarna niet meer kunnen slapen. Masker af en geprobeerd om toch nog wat slaap te pakken. Dan maar met apneu.

Ademen gaat in de loop van de nacht pijn doen.

Ik ga ervan uit dat dit allemaal beginnersperikelen zijn, dus ga stug volhouden.

Ga hier veel lezen en heb al wat dingen geleerd 😀

App gedownd zodat ik apparaat uit kan lezen.

Gr. Soepie

Re: Ff voorstellen dan maar - Soepie

2
Dag en welkom,

Het pijn doen kan komen door de (hulp) ademhalingsspieren welke in actie komen, dit zou vanzelf moeten afzwakken.
Ik weet niet hoe hoog de druk is, maar ademhalen door een verstopte neus is niet ideaal natuurlijk. Misschien proberen door stomen of neusspray (niet te veel en lang gebruiken) de neus open te houden.
Als je de instellingen even meedeelt dan kunnen we meedenken.
Als het niet gaat, dan aan de spreekwoordelijke bel trekken bij jouw leverancier
Succes.

Re: Ff voorstellen dan maar - Soepie

3
Soepie schreef: 28 apr 2023, 09:51 Nacht 2 en 3 zijn minder gegaan. Maar 4,5 uur slapen, wakker worden van een verstopte neus en daarna niet meer kunnen slapen.
Een paar tips: Een ultrafijn-allergiefilter kan hierbij helpen. Een bevochtiger en verwarmde slang is ook echt geen overbodige luxe.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i