Tips voor inslapen (schrik 5 keer wakker in 10 minuten) daarna vrij rustig slapen en weer wakker schrikken bij ontwaken

1
Ik ben in afwachting van een slaaponderzoek bij NSI (via huisarts)
Echter heb ik de grootste problemen met inslapen, afgelopen dagen met 24 uurs saturatie meter geslapen. (alarm maar uitgezet)

De eerste 10 min schrik ik echt 5-8 wakker en daalt mijn saturatie naar 80, ik merk echt dat ik daar van wakker schrik.
(misschien denk ik er teveel aan, maar wordt daar echt gek van)

Iemand misschien tips, zoals reeds aangegeven slaap ik op mijn buik en snurk niet, het gebeurt echt binnen een paar minuten.
Als ik een eenmaal slaap heb ik misschien 1 daling naar 90 en gemiddeld over de nacht gewoon 95-96. en dan pas weer een daling als ik wakker word. (schrik)

Ik slaap op mijn buik en snurk absoluut niet.
Gedurende mijn hele leven adem ik gewoon veel te hoog en verkeerd, wat ik zelf ook goed merk.
Ook vaak druk op borst en lijkt wel of ik continu achter mijn adem aanloop ook overdag. (iemand tips of goede coach regio tilburg)

aankomende vrijdag toch maar op eigen initiatief afspraak gemaakt bij een ademcoach, hoop dat het iets helpt. (sta over voor open :)


Hoger liggen op mijn zij ook geprobeerd maar ook dat maakt niks uit.

Re: Tips voor inslapen (schrik 5 keer wakker in 10 minuten) daarna vrij rustig slapen en weer wakker schrikken bij ontw

2
Dat wakker schrikken herken ik maar al te goed.
Zoals je het omschrijft lijkt het inderdaad wel een apneusymptoompje.
(Ikzelf deed op dat moment ook nog eens een piepsnurkje.)
Ik hoop dat je slaaponderzoek wat oplevert.
Hopelijk dat het geen apneu is en dat je met een andere vorm van behandeling eraf kan komen.

Niet dat een apneubehandeling nu zo'n ramp is, overigens.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/