uitslag slaaponderzoek binnen

1
Gisteren uitslag gekregen van mijn slaaponderzoek.
9,6 stops, toch obstructieve stops terwijl ik niet snurk. (het kan dus echt)

Keuze gemaakt in overleg met arts om toch nog een een kilo of 6-8 verder af te vallen (was er al 8 kwijt).
En dan alsnog een nieuwe slaaptest te doen, blijven de stops even hoog en verminderen mijn klachten niet dat toch maar MRA of CPAP.

Ik mocht deze nu al proberen maar zie hier zo tegen op, mag overigens op ieder moment bellen als ik alsnog eerder een oplossing wil.
Hoop dat de stops nog wat minder worden door af te vallen, anders te liggen, gezonder te leven, meer ritme, minder stress, sporten, ademtherapie......

We gaan het meemaken, ik houd jullie op de hoogte :)

Re: uitslag slaaponderzoek binnen

2
Apneu en afvallen gaan meestal niet samen. Door apneu ontbreekt vaak de doorzettingskracht om af te vallen. (vermoeidheid is vaak erg groot)

Opzien tegen een cpap behandeling moet je niet doen, vaak merk je al gauw een positief effect en gaat de kwaliteit en op den duur ook de kwantiteit van het leven omhoog.

Onderschat de gevolgen van onbehandeld apneu niet.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: uitslag slaaponderzoek binnen

3
RuudJ schreef: 18 mei 2023, 09:59 Door apneu ontbreekt vaak de doorzettingskracht
Eerder totale ontregeling van hormonen (leptine) en darm-microbioom.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: uitslag slaaponderzoek binnen

5
Zoals al aangegeven is overgewicht maar een van de diverse oorzaken van slaapapneu. Ik had een prima BMI, was best fit, en relatief jong waardoor het heel lang duurde voor ik de diagnose kreeg. Ik zeg niet dat het bij jou niet zou werken, maar wel laten weten dat er geen garantie is. En....de voordelen van CPAP therapie wegen zeker op tegen de nadelen bij mij!
Resmed 10 BiPAP.
Resmed Mirage FX of Resmed N20 neusmasker.
EPAP 6.0 met PS 5.0.