Re: Hoor mijn eigen ademhaling te fel

21
Goedemorgen, ik zit met hetzelfde probleem. Ik hoor mijn ademhaling en ik hoor het apparaat. Ik heb de Resmed 11 elite en Resmed N30i. Medewerker van Vivisol aan huis geweest en nu een ander masker Eson 2. Deze is fluisterstil maar ik hoor het apparaat nog steeds. Nadeel van dit masker is voor mij het drukt mijn bovenlip weg, het doet pijn aan mijn voorhoofd, ik kan bv niet lezen in bed omdat het tussenstuk mij het zicht belemmerd. Heb verschillende afstellingen gedaan maar het masker zit niet fijn. Dus nu weer aan de N301. Ik kom dus ook niet in slaap door het geluid en ligt 2 a 3 uur wakker en dat is ook niet gezond. Heb het apparaat op een handdoek op onderste plankje van nachtkastje staan. Het geluid kan ik omschrijven alsof een wc zich langzaam met water vult. Qua therapie druk en zo is het goed te doen maar door het geluid doe ik het masker na enkele uren af. Ik heb een 15mm classic slang erbij gekregen, is dit de juiste vraag ik mij af. Dit omdat je verschillende oorzaken gaat zoeken. Ik heb ooit de Resmed 10 elite gehad en die was fluisterstil.
Grt Anita

Re: Hoor mijn eigen ademhaling te fel

22
Dag Anita.

In je laatste zin geef je al een deel van het antwoord. Blijkbaar geeft de Resmed AirSense 11 iets meer lawaai dan de 10.
Blijft over, het masker. Ja de buizen geleiden iets geluid en daar kun je niets aan doen. Zelf heb ik geen last van dit alles omdat ik wat lawaaidoof ben, dus een 11 zou voor mij ook wel kunnen.
Maar ja, wat te doen nu.
Om nu allerlei maskers aan te gaan schaffen is ook 'gekkenwerk'.
Als je met een N30i verder goed slaapt, dan wordt het een zoektocht naar demping optie's
Ik zal proberen wat losse flodders te schieten.
.een fleecehoes om je slang (niet geschoten is ook mis).
.toch maar een climate line slang aanschaffen, (is wat dikker en dempt hopelijk meer).
.oordopjes, van die zachte kneedbare is misschien een trial waard
.doek onder het apparaat.
.doek over het apparaat, (wel de luchtingang open houden).
.extra makeup pads tussen het masker en de wangen (nog meer demping)
.de leverancier laten komen met een oplossing.
Succes en sterkte.

Re: Hoor mijn eigen ademhaling te fel

23
Henk22 schreef: 23 jul 2023, 12:16 .oordopjes, van die zachte kneedbare is misschien een trial waard
Ik ben zelf een fan van Ohropax waxdopjes, gewoon van de supermarkt.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Hoor mijn eigen ademhaling te fel

24
Vraagje, als je je oren afsluit, hoor je dan je eigen hartslag kloppen?

Ik heb op dit moment dus een oorontsteking in mijn linkeroor. Deze zit nu momenteel dicht en ik hoor mijn hart dus wel kloppen in dat oor.

Dus als je dit hoort, dan hoor je toch ook geluid?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hoor mijn eigen ademhaling te fel

25
Henk22 schreef: 23 jul 2023, 12:16 Dag Anita.

In je laatste zin geef je al een deel van het antwoord. Blijkbaar geeft de Resmed AirSense 11 iets meer lawaai dan de 10.
Blijft over, het masker. Ja de buizen geleiden iets geluid en daar kun je niets aan doen. Zelf heb ik geen last van dit alles omdat ik wat lawaaidoof ben, dus een 11 zou voor mij ook wel kunnen.
Maar ja, wat te doen nu.
Om nu allerlei maskers aan te gaan schaffen is ook 'gekkenwerk'.
Als je met een N30i verder goed slaapt, dan wordt het een zoektocht naar demping optie's
Ik zal proberen wat losse flodders te schieten.
.een fleecehoes om je slang (niet geschoten is ook mis).
.toch maar een climate line slang aanschaffen, (is wat dikker en dempt hopelijk meer).
.oordopjes, van die zachte kneedbare is misschien een trial waard
.doek onder het apparaat.
.doek over het apparaat, (wel de luchtingang open houden).
.extra makeup pads tussen het masker en de wangen (nog meer demping)
.de leverancier laten komen met een oplossing.
Succes en sterkte.
Dank voor je bericht Henk. Een doek heb ik onder het apparaat. Maar gisteren heb ik de kneedbare oorbolletjed gekocht en ik heb ze ingedaan en 5,5 uur masker opgehad. Ik hoorde nagenoeg niet het ruisen. Dus gelukkig een stuk rustiger. Mijn rustgevendemuziek op de achtergrond hoorde ik wel. Dus al met al een succes. 👍

Re: Hoor mijn eigen ademhaling te fel

26
RuudJ schreef: 23 jul 2023, 19:16 Vraagje, als je je oren afsluit, hoor je dan je eigen hartslag kloppen?

Ik heb op dit moment dus een oorontsteking in mijn linkeroor. Deze zit nu momenteel dicht en ik hoor mijn hart dus wel kloppen in dat oor.

Dus als je dit hoort, dan hoor je toch ook geluid?
Goedenavond Ruud,
Mijn hartslag hoorde ik wel maar vindt ik niet zo’n probleem als het ruisgeluid van masker en apparaat.
Grt.