Re: Vermoeden UARS - Polysomnografie uitslag geen OSA, wat nu?

26
Susanne schreef: 21 sep 2023, 14:10 Ik heb mijn 2nd opinion gehad bij Dr Venekamp.
Bravo! Goed te horen dat ze nog de toorts draagt. In het binnenkort te verschijnen septembernummer van de Apneu Magazine staat een artikel met een interview van haar.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Vermoeden UARS - Polysomnografie uitslag geen OSA, wat nu?

28
RuudJ schreef: 21 sep 2023, 14:21 Mooi Suzanne, succes en een goede arts die wel luistert dus!
Ja absoluut. Ze heeft mij tijdens de eerste afspraak zelf het rapport van mijn eerste slaapstudie uitgelicht die niet via haar was gegaan (maar waarbij de desbetreffende arts 0 moeite had gedaan om de uitslag toe te lichten). Ik heb nu 2 afspraken met haar gehad, en beide keren nam ze ruim de tijd om mijn vragen te beantwoorden.
ResMed AirSense 11
N30i/P30i

Re: Vermoeden UARS - Polysomnografie uitslag geen OSA, wat nu?

30
RuudJ schreef: 21 sep 2023, 15:26 En over jou PLP. Tot tevredenheid gegaan om UARS in het daglicht te stellen (eindelijk te worden gehoord)?
Yep, ik ben erg tevreden over hoe de tekstschrijver de kernpunten goed tot uitdrukking heeft gebracht binnen het vaste aantal woorden.

Verder vond ik wel grappig dat de redactie het toch maar weer op safe speelde en een bejaarde op de cover heeft gezet :P De laatste keer dat een echt jong persoon op de cover stond was 2021-2. (Het nummer over de man met het syndroom van Down laat ik even buiten beschouwing omdat dit toch wel een speciaal onderwerp is)

Je kent me, altijd wel kritiek :)
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Vermoeden UARS - Polysomnografie uitslag geen OSA, wat nu?

33
Hoi Susanne,

Ik ben ook redelijk nieuw hier en heb sinds 6 weken een masker. Diagnose slaapapneu met 31,3 stops en een enorm lage saturatie s nachts. 6 weken verder en meer moe dan voor de therapie. Zij geven aan dat dit betekent dat de therapie aanslaat omdat mijn lichaam misschien wel 20 jaar gewend was aan een ander situatie. Kortom 6 weken is kort. Claustrofobisch had ik ook, eerste dagen complete paniek maar echt het gaat wennen. De paniek is er soms nog maar meestal niet. Je ervaart toch dat adem halen prima gaat met dat ding op :). Groetjes Jet
Apneu therapie sinds augustus 2023
Resmed 10 met een F20 FF en oefenend met een P30i
Druk bij start 5.0 (10 minuten) daarna 7.0