neusmasker met slangaansluiting op andere plek

1
dag,
ik ben nog een beetje aan het stoeien met mijn neusmasker (@Ruud.. ik wen maar moeilijk aan het neusdoppenmasker...het voelt wat benauwd allemaal)
Ik slaap toch het beste vooralsnog met mijn Mirage FX for her ( @ PLP...ik weet dat jij daar geen voorstander van bent, en ik begin te begrijpen waarom;-)
Echter....het gat waar de slang aan wordt vastgeklikt zit zo aan de voorkant dat ik geloof dat het meer tegen mijn neuspunt aanblaast dan in de neusgaten..
Op diverse sites kan ik niet goed zien hoe dat met andere maskers is.
Mijn vraag hier: is er een neusmasker waarbij het gat voor de slang wat meer aan de onderkant zit?en heeft iemand daar ervaring mee?
Ik hoor graag, vast dan k voor jullie adviezen!
Overigens afgelopen nacht zonder verwarmde slang geslapen met deze hitte...stuk beter!
groet weer!
Saskia

Re: neusmasker met slangaansluiting op andere plek

2
Saskia, de verwarmde slang heeft ook een standje 'Uit" en functioneert dan als een normale slang.

Bij de meeste neusmaskers (over de neus heen) zit de slangaansluiting aan de voorkant. Bij het Philips Dreamwear masker en bij het Resmed Airfit N30i masker zit deze aan de bovenkant.

Overigens bij het neusdoppen masker (voelt benauwd aan) maak je nog gebruik van de aanlooptijd met Startdruk en zo ja wat is die tijd en wat is die startdrukinstelling dan? Zo nee, op welke druk staat je apparaat ingesteld?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: neusmasker met slangaansluiting op andere plek

3
ha Ruud
aha, ja ik kan m ook uitzetten natuurlijk die verwarming maar dan nog vind ik de slang wat zwaar aanvoelen, afgelopen nacht met oude gewone slang voelde fijn en licht.
Ik heb m op Cpap op de door jou berekende vaste druk 7,4, geen aanlooptijd, ik kan natuurlijk wel de EPR aanzetten maar dan nog vind het ik geheel erg wennen qua gevoel (ben nogal gevoelig voor veranderingen;-)
maar wellicht is het even doorzetten..het feit dat de lucht direct de neus ingeblazen wordt lijkt me wel fijner dan tegen de voorkant van mijn neus.
Ik ga het nog een kans geven
groet!
Saskia