Centraal apneu en wat kan ik daar aan doen?

1
Hoi Ruud, ik heb een vraagje. De afgelopen nacht had ik 17 centrale slaap apneus dit heb ik eerder gehad. Wat zou ik daar nog aan kunnen doen. Of moet ik dit melden aan de behandelaars, omdat centrale apneu komt door aansturing vanuit de hersenen Resmed airsense11. De druk staat op 6,4. Begindruk 4 aanllop 20 minuten bevochtiger op 1
Ik hoop dat ik het bericht op de juiste plaats heb geplaatst.

Re: Centraal apneu en wat kan ik daar aan doen?

2
Rene, aan centraal apneu kun je weinig doen. Het reageert niet op drukwijzigingen en als dit veel vaker gaat voorkomen kan dit een reden zijn om een ander hulpmiddel te vragen. Maar dan moet jouw AHI score vooral uit centraal apneu bestaan voor meer dan 50 % van de gebeurtenissen. Hou het in te gaten.

Hoe is het met de Obstructieve Apneu (OA) en Hypopneu (H) gesteld, komen die ook veelvuldig voor bij deze drukinstellingen?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Centraal apneu en wat kan ik daar aan doen?

4
Rene, ga je altijd zo laat naar bed of is dit een uitzondering 😉

Het is wel opvallend dat je dit hebt na die covid besmetting.

Die CSR die je hebt, is dat echt ademing - stop - ademing - stop enz. gedurende de tijd die in de CSR balk wordt aangegeven?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Centraal apneu en wat kan ik daar aan doen?

5
Nee ruud ik ga niet altijd zo laat naar bed maar ik had hem afgedaan, omdat de neusdoppen irriteerde. Ik slaap zo wie zo erg slecht in met masker of neusdoppen. Later toen ik wakker werd weer snel opgedaan en weer in slaap gevallen, en dat is dat stukje op foto.
Maar dit is echt zo, ik heb het kaartje eruit gehaald en gegevens geïmporteerd.
Ik schrok er ook heel erg van.
Voor vannacht heb ik de airsense 11 omgeruild met die van mijn vrouw om te kijken of het apparaat wel goed is, wel de eigen SD kaartjes erin. Morgen wordt ik als eerste gebeld door de slaappoli
(Vind jij het ook een beetje vreemd zo snel achter elkaar in die korte tijd ???)

ik heb het kaartje eruit gehaald in mijn PC gedaan

Re: Centraal apneu en wat kan ik daar aan doen?

8
Typisch CSR patroon. Je kunt gewoon gaan slapen, maar kijk morgen of je het weer hebt of niet. Vaak hoeft dit niet zo te zijn. Let wel op alle instellingen dat je die goed overzet op elkaar Resmed. Ik hoop alleen niet dat je Resmed van je vrouw en omgekeerd het sd kaartje niet accepteer vanwege een ander apparaat.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar