Even voorstellen en vraag

1
Beste allemaal,

Sinds maart dit jaar heb ik osas en heb hiervoor sinds een maand of 2 een cpap.

Nu leek alles goed te gaan echter heb ik helaas naast osas nog andere chronische ziekte. Voor deze dien ik medicatie in te nemen.

En sinds de laatste 2 weken lopen mijn ahi aardig op omdat mijn medicatie Tramadol verhoogd is, naast de tramadol had ik ook kort Diazepam.

De laatste dagen ligt het gemiddelde AHI op 45 echter zonder medicatie gaat ook niet

Nu blijkt dat diazepam niet gebruikt kan en mag worden met apneu. Heb dit ook aan de arts gezegd. Viel overdag gewoon in slaap had dit al 2 maanden niet gehad. Echter de Tramadol dien ik te blijven slikken het alternatief was Oxycodon hier echter geen positieve ervaring mee.

Ik moet nog voor een evaluatie naar de longarts maar zoals het er nu uitziet zit autorijden er niet in.

Komt dit bekend voor.

Re: Even voorstellen en vraag

2
Medicijn gebruik is niet goed, maar soms noodzakelijk.

Ik weet niet welk merk cpap u heeft, maar kunt u het merk hier opgeven en ook, heel belangrijk, doorgeven waaruit de ahi bestaat?

Als door de medicijnen de obstructieve ademstops en hypopneus toegenomen zijn, dan is drukverhoging noodzakelijk.

Is echter centraal apneu toegenomen, dan werkt drukverhoging niet. Vaak is medicijn gebruik de oorzaak van toegenomen centraal apneu.

Dan werkt alleen het gebruik van een Bipap of veelal nog beter een ASV. Deze neemt de ademhaling over tijdens de centrale ademstops.

Kunt u dit nakijken?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Even voorstellen en vraag

3
Ik vind het apart dat de verdenking vanuit de artsen op de benzo ligt maar niet de opiaat. Voor zover ik weet zijn opiaten nog sterker geimpliceerd bij de toename van centraalapneu etc.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i