Re: Eson 2

21
Ik heb nu een P30i. En het probleem is dus elke keer gesis. Prima al ik op m'n rug lig. Maar zodra ik lig te draaien en dat masker drukt in m'n kussen gaat het fout. Word wel 10/20 keer wakker om het masker goed te zetten. Vanavond maar weer m'n volledige neusmasker op.

Dit masker heeft overigens de slang aan de bovenkant. Dus met draaien heb ik zowiezo geen probleem.

Re: Eson 2

22
Het gesis heeft de F30i ook. Ik heb het opgelost met een stukje wasemkapfilter dat losjes voor de gaatjes is geplakt (niet strak tegen de gaatjes).
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Eson 2

23
Jij hebt het full face masker dus. Ik denk dat je daar met draaien minder last hebt van valse lucht. Is dat niet zo?

Die neusdopjes zitten niet helemaal in de neus maar er losjes tegenaan. Dus een haar opzei en hij lekt al lucht. Je word daar gewoon wakker van en komt daardoor niet goed in je diepe slaap.

Re: Eson 2

24
Welke maat neusdoppen gebruik jij?

Ik gebruik de maat Large en heb er geen last van.

Gebruik je wel een stevig kussen? Traagschuim kussens werken vaak het beste.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Eson 2

26
Okay, je hebt recht op maat Large.

Ik weet niet welke leverancier je hebt, maar zij moeten jou de maat Large gewoon leveren vanuit het basispakket, als je in Nederland woonachtig bent. Vraag er om. De maat Large wordt namelijk niet standaard meegeleverd.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Eson 2

27
Paterman schreef: 28 jul 2023, 22:02 Ik denk dat je daar met draaien minder last hebt van valse lucht. Is dat niet zo?
Dat heeft er meer mee te maken dat de roterende aansluiting op de kruin zit.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Eson 2

29
Succes en bij het starten even uit de neusgaten halen en weer terugplaatsen. Even je neus ophalen (denk aan een konijn) en dan moet het lekvrij zijn.

Denk ook om een stevig kussen!
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar