Hallo, nieuw en vragen.

1
Hallo allemaal,

Ik ben Vivian, 57 jaar en heb sinds lange tijd al apneu. De laatste jaren is de frequentie ervan enorm opgelopen tot rond de 50 per uur. Heb een Cpap gehad enkele jaren geleden maar corona, hartaanval en hartklep operatie onderbraken dit tijdelijk. Het valt me op dat ik naast de moeheidsklachten ook last begin te krijgen van een lichaam wat niet meer goed voelt. Hiermee bedoel ik, spierpijn klachten, zeer onrustige benen, stekende pijntjes hier en daar en een soort vage misselijkheid af en toe. Herkent iemand deze klachten of speelt mijn brein met me omdat ik me zorgen maak voor zoveel onderbrekingen.

Over drie weken begin ik met een Cpap.

Er zijn nog legio vragen maar ik laat het hierbij voor even.

Groet, Vivian.

Re: Hallo, nieuw en vragen.

2
ha Vivian,

welkom hier!
Ik denk dat je klachten heel goed samen kunnen hangen met onbehandelde apneu, wat in jou geval blijkbaar zo is? Je had een cpap maar gebruikte die niet?
En krijg je nu een andere of is weer weer een slaaponderzoek gedaan?
En gezien je leeftijd ben je ook in de overgang vermoedelijk...dus hormonaal ook vanalles aan de hand...dat speelt waarschijnlijk ook mee?
In elk geval bij mij lijkt er ook een verband.
En..in het laatste apneu magazine staat dat de ademhaling van vrouwen in de overgang kan veranderen door vermindering van de hormonen..
Nou ja, hoe dan ook: heel goed dat je weer gaat starten met de cpap!
En hopenlijk verdwijnen na verloop van tijd dan de klachten ook en voel je je fitter.
Zelf heb ik ook onrustige benen en daar slik ik medicatie voor die heel goed helpt. MAar ja, zonder medicatie natuurlijk beter..
En wat ik ook herkenbaar vindt: je kijkt inmiddels met een vergrootglas naar jezelf als je niet lekker bent...dus alle pijntjes en kwaaltjes lijken dan groter , zeker na een paar nachten slecht slapen....en je zorgen maken is ook niet helpend daarin..

heel veel succes ! houd ons op de hoogte en schroom niet je vragen hier te stellen!
groet,Saskia