Re: Nieuw op het forum

23
RuudJ schreef: 21 aug 2023, 00:24 Dus jullie starten samen een nieuw leven met elkaar😉
Dat ligt iets ingewikkelder, het is een drievrouwschap.
Waarvan er een LAT is...
Maar dat we gelukkig zijn met z'n drieën is op zeker.
Zeker nu ze (Mirjam) weer begint op te knappen.
Morgen komen ze (de leverancier) even aan boord om het apparaat uit te lezen..

Re: Nieuw op het forum

26
En we hebben een probleem, 24V voedingsding stuk....

Edit, en ding, een maand oud, wordt geweigerd voor garantie door een muts met nul technisch inzicht.
Omdat ik de sigarenaanstekerplug eraf heb geknipt.
Wegens het niet aanwezig zijn van zo een aansluiting in de slaapkamer, en wel een 24V zekeringkast.
Met zo een sigarenaanstekerplug kan ik het ding niet gebruiken.
Ding eraf beïnvloed de werking totaal niet.
Garantie afgewezen...

De rook en stoom komt uit mijn oren....
120 Euro in de haven...
Laatst gewijzigd door Mirjam op 06 sep 2023, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Nieuw op het forum

30
Blijft ruk, dan ga je op een bewegend schip weer een extra connectie toevoegen..

Goed, gezien mij vertelt is dat ik -geen- garantie heb, heb ik het apparaat opengemaakt (je bent technicus of niet) en blijkt dat het ding een overspanningsprotectie heeft.
Resetten door een minuut of 5 van de spanning af te halen. (een paar seconden had ik al geprobeerd toen ie nog aangesloten was)
Ding werkt weer.

Als de dame die het moest regelen nu wat meer geweten had en dat had vertelt had de hele exercitie niet nodig geweest.
Het voordeel van script telefonistes, alles wat buiten de gewone omvang valt weten ze niet.
Het had in deze een hoop boosheid en tijd gescheeld als ik een deskundig persoon aan de lijn had gehad.

We hebben weer 24V werkend op het ding..

Re: Nieuw op het forum

32
Mirjam schreef: 06 sep 2023, 13:35 Het voordeel van script telefonistes, alles wat buiten de gewone omvang valt weten ze niet.
Ik deel het sentiment, maar een vaste bedrading in een boot is toch wel een zeldzame situatie :)

Misschien is een oplossing zoals deze beter voor de lange termijn. Deze tolereert tot 35 volt aan de ingang.

https://www.bluepowershop.nl/accu/dc-dc ... iding.html

Dan moet je wel met de trimpot de uitgangsspanning op exact 24V zetten en met een apart circuit via de 3e pin van de ResMed het controlesignaal geven. Google "resmed battery circuit"
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i