Adrie, nieuw even voorstellen

1
Hallo allemaal.
De voornaamste klacht waarmee ik naar mijn huisarts ben gegaan is dat ik in "rust" vaak in slaap viel.
Zolang ik actief aan het werk was of sporten geen problemen, ook voldoende energie, maar zodra ik niet actief was dommelde ik snel weg.
Mijn huisarts stuurde me door naar het Flevoziekenhuis,
Via het Slaapteam van het Flevoziekenhuis werd thuis middels polygrafie een slaaponderzoek gedaan.
Op 8 juni werd me verteld dat ik met AHI van 73 aan therapie moest beginnen.
Met een DreamStation 2 en bijpassend Respironics DreamWisp masker ging ik de deur uit.
Tijdens de voorlichting werd alles een beetje op automatisch ingesteld begreep ik, 30 m ramp op 5, maximaal 10 (?), heating op 1etc.
Vanaf de eerste nacht dat ik met dit apparaat sliep merkte ik gelijk verschil.
Ik werd vroeger wakker en voelde me zeker fit. Tot nu toe ben ik ook geen enkel moment meer "in rust"in slaap gedommeld.
Na de eerste 2 weken terug bij de begeleider waren we allebei zeker te vreden en aan de instellingen werd verder niets gewijzigd.
De AHI die uitgelezen werd was gemiddeld < 5.
Per toeval kwam ik op dit forum omdat ik wat informatie zocht over het meenemen van de CPAP in het vliegtuig etc.
Voorlopig ben ik alleen vluchtig door het forum gegaan en zie dat er veel ervaring en kennis gedeeld wordt wat zeer nuttig is.
Binnenkort ga ik i.i.g. vliegen en weet inmiddels dat met 7 uur tijdsverschil het niet nodig is de tijd op het apparaat in te stellen.
Douaneverklaring etc zijn ook aanwezig en apparaat is aangemeld en bijgeschreven op het ticket.

Voorlopig ben ik een beginnende gebruiker en zal het forum voornamelijk gebruiken om (ook wat meer dan vluchtig) informatie te verzamelen.

Iedereen bedankt voor het delen van informatie, tips en tricks en ervaringen.

Re: Adrie, nieuw even voorstellen

2
Welkom Adrie, ik hoop dat je hier voldoende info vind waar je je voordeel mee kunt doen!

Voor nu een prettige vakantie gewenst en mocht je met vragen zitten, dan ben je hier op de juiste plaats.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Adrie, nieuw even voorstellen

4
Dank je wel mensen.
Nog een paar daagjes en dan vlieg ik. Heb er zekers zin in!

Resultaten zijn zeker goed.
Inmiddels ook hier op het forum over de 6 (a 10) weken dip gelezen.
Ik ben nu in de 7de week maar daar merk ik (nog?) niets van.
Sowieso wacht ik verder af hoe het gaat tot aan de eerste vervolgafspraak over een kleine 3 maanden.
Ervaren hoe het op de iets langere termijn gaat en ook hoe de apparatuur en het masker etc zich houden met schoonmaak routine.
Ondertussen erg nuttig om hier op het forum ook de wat oudere posts terug te lezen.

Groetjes,
Adrie

Re: Adrie, nieuw even voorstellen

7
Thailand, dan heb je inderdaad geen last van het tijdsverschil bij het uitlezen van de ahi.

22:00 uur daar is dan 15:00 uur hier en 8:00 uur daar is 1:00 hier, dus de ahi wordt dan gewoon weergegeven.

In New York zou dit anders zijn geweest met zes uur tijdsverschil tov Nederland. Daar zou je om 14:00 Nederlandse tijd ontwaken en slechts de ahi score zien van 12:00 uur tot 14:00 uur.

Is de stroomvoorziening daar in Thailand wel betrouwbaar?

Is een oplaadbare accu voor jouw DS2 misschien handig om aan te schaffen en mee te nemen?

https://www.cpap.com/blog/battery-backup-power-sources-philips-respironics-cpap-machines/
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Adrie, nieuw even voorstellen

8
Over de stroomvoorziening in Thailand maak ik me geen zorgen.
Omdat ik best wel vaak reis kijk ik al wel naar informatie die het reisleven makkelijker en meer zeker zou kunnen maken.
Maar ik wacht nog zeker een paar maanden voordat ik hierin actie ga ondernemen.
Bedankt voor het meedenken.