Buikpijn

1
Hallo,
Ik gebruik nu iets langer dan een week een cpap over mijn neus. De afgelopen nacht heb ik het masker 10 uur gedragen, de afgelezen waardes zijn goed.
Nu heb ik ´s ochtends na het afzetten meteen een enorme buikpijn, echt stekende pijn, instant zodra ik het neusmasker afzet. Dus met het masker op nog helemaal nergens last van, maar zodra ik het afzet, stekende buikpijn.
Ik kan daarna bijna niet rechtop lopen van de buikpijn.
Vervolgens krijg ik daarna ook een hele moeizame ademhaling, Heel benauwend, het voelt alsof ik niet genoeg lucht binnenkrijg. Het duurt soms uren voordat dit langzaam weg-ebt. Ik voel me daarbij ook echt naar.
Is dit voor iemand herkenbaar?

Re: Buikpijn

2
De oorzaak is waarschijnlijk aerofagie. Er zit dan lucht in de darmen, en dat geeft krampen zodra je verticaal komt te staan omdat de rest van de organen dan neerdrukken op de buikholte.

Op basis van mijn eigen ervaringen raad ik aan: let op de opname van calcium (gestuurd door Vitamine D) en magnesium. De kringspieren van de slokdarm worden zwakker als dat niet goed zit, en dan wordt lucht naar binnen gelaten.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i