Marco, Even voorstellen en een vraag over vocht in de slang...

1
Hallo,

Ik ben Marco en ik woon in Ridderkerk. Na jaren vermoeidheidsklachen heb ik recentelijk een slaap-analyser aangeschaft. ( Zo een matje onder je matras). Deze gaf de eerste nacht al gelijk >50 ademstops per uur aan. Bij de huisarts werd ik gelijk doorverwezen naar het NSI en de test met de Watchpad resulteerde in een AHI van 24.

Nu heb sinds twee nachten een CPAP machine van Lowestein (Prisma Soft Max) en een Resmed P10 neusdoppen masker. De eerste nacht heb ik hem 2x 2uur opgehouden en afgelopen nacht 8 uur. Ik slaap nog wel erg onrustig door het masker maar heb duidelijk minder ademstops (CPAP app geeft 6 aan).

Vanmorgen nog wel even uitgeslapen zonder masker omdat ik pijn mijn neus had, maar daardoor werd ik toch weer met hoofdpijn wakker.

Onze slaaplamer is best warm (het is zomer!) maar toch had ik vannacht last van water in de slang, waardoor er een raar plopplop geluid uit de slang kwam. Heeft het al zin om een verwarmde slang te kopen? De bevochtiger stond op 3, dus dat lijkt mij niet zo hoog?

mvg,

Marco.