Display: "Levensduur motor overschreden. Servicedienst contacteren."

1
Op het display van mijn Resmed S9 staat de mededeling "Levensduur motor overschreden. Servicedienst contacteren.".
Ik heb Vitalaire gemaild hierover, omdat om hen proberen telefonisch te bereiken ik een dag vrij zou moeten nemen, zolang is de wachttijd.
Een maand later krijg ik een mail terug, terwijl ik het eigenlijk niet meer verwachtte.
Hun antwoord was...
Bedankt voor uw mail.
Als uw apparaat een aantal uren heeft gedraaid komt deze melding inderdaad in beeld, dit heeft de leverancier zo ingesteld.
Het heeft voor de rest geen effect op uw motor zelf, uw motor kan nog vele jaren mee. Werkt uw apparaat nog naar behoren, of valt uw apparaat steeds uit? Als dit niet het geval is kunt u het apparaat gewoon blijven gebruiken. Ervaart u toch klachten kunt u ons bellen op het nummer 088-250 3500 dan kunnen wij samen met u tot een oplossing komen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Volgens mij zit Vitalaire hier fout.
Niet de leverancier heeft het naar mijn idee zo ingesteld, maar de fabrikant, omdat die uit ervaring met duizenden van die apparaten weet hoe lang een motor meegaat.
De mijne heeft nu bijna 25.000 uren gelopen.
Natuurlijk kan het apparaat in principe nog jaren mee. Misschien nog wel 10 jaar.
Het werkt nog naar behoren, maar als je je garage belt dat er allerlei lampjes op je dashboard beginnen te branden, en die zegt "Dat heeft jouw autodealer zo ingesteld. Niks van aantrekken. Als je stilstaat lang de snelweg bel je maar.", wat doe je dan?

Re: Display: "Levensduur motor overschreden. Servicedienst contacteren."

2
Vital aire...
Tja wat zal ik zeggen. Een klantenservice van niks, maar wel maandelijks incasseren. Zelf zullen ze geen actie ondernemen, en als een cliënt bericht eerst afpoeieren.
Ik zou wel eens willen weten welke cursus afschepen ze gevolgd hebben, die wil ik ook gaan doen....
Resmed Airsense 10 Elite, staat op druk van 6
Resmed Verwarmde slang
Airfit P10 masker
Eerste AHI 18, nu 1.1

Re: Display: "Levensduur motor overschreden. Servicedienst contacteren."

4
John1965 schreef: 30 jul 2023, 11:30 Werkt uw apparaat nog naar behoren, of valt uw apparaat steeds uit? Als dit niet het geval is kunt u het apparaat gewoon blijven gebruiken
De persoon die deze zinnen heeft opgeschreven had verkeerde pillen genomen geloof ik.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Display: "Levensduur motor overschreden. Servicedienst contacteren."

5
Ook komt deze melding voor bij de opvolger van de Resmed S9, de Resmed AirSense 10 en hierover een vraag gesteld aan de fabrikant Resmed in Nederland:

https://forum.apneuvereniging.nl/viewtopic.php?t=14898
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Display: "Levensduur motor overschreden. Servicedienst contacteren."

6
John1965 schreef: 30 jul 2023, 12:58 Die indruk had ik ook.
Maar ik krijg wel mijn jaarlijkse masker en filter op tijd.
Ik moet voor mijn rijbewijs een uitdraai overleggen bij de keuring.
Je wil niet weten hoeveel moeite ik heb moeten doen om die te krijgen nadat ik die SD kaart naar hen had opgestuurd.
Doen ze dat uit zich zelf? Ik moet er ieder jaar om vragen.
En dan moet ik afwachten of er iets bezorgd wordt. Even melden dat de vraag ontvangen is en het masker opgestuurd wordt krijg ik niet.
Resmed Airsense 10 Elite, staat op druk van 6
Resmed Verwarmde slang
Airfit P10 masker
Eerste AHI 18, nu 1.1

Re: Display: "Levensduur motor overschreden. Servicedienst contacteren."

7
Beste John,

Deze melding is door Resmed ingebouwd.
In de software loopt een teller omdat Resmed apparaat een ''intended use'' hebben van 5 jaar. Resmed gaat dan uit van 12 uur per nacht dus deze melding komt zelden voor aangezien de apparatuur meestal al eerder vervangen is. Resmed schrijft bij deze melding voor dat de Blower preventief wordt vervangen om problemen in de toekomst te voorkomen.

Dus ja, uw apparaat werkt naar behoren
Dus nee, uw leverancier houdt zich niet aan de bindende voorschrift van Resmed om de blower te vervangen

Mvgr

Harks37