dit had een dubbelpost kunnen zijn in de voorstelhoek, maar deed leek me makkelijker

Ik ben Pascal, man, 43 jaar, 75 kilo. Al een tijdje aan het lezen op het forum en dankbaar voor deze community!.
Vorig jaar heb ik de diagnose milde OSA gekregen, AHI score van 7.
Uit de meting bleek vooral in de 2e helft van de nacht klachten, score is dan ook hoger.
Na eerst een paar maanden een MRA te hebben gehad, die niet hielp, zit ik nu een tijdje aan de CPAP.
Ik heb sinds 4 mei 2023 een Resmed Airsense 10 autoset. Inmiddels in combinatie met een P30i neuskussenmasker.
Tegen mondlekkage gebruik ik tape. Verwarmde slang en slanghengel inmiddels ook present.
Een bezoek bij de KNO arts in juli heeft geleerd dat er afgezien van een wat vernauwde doorgang in mijn rechterneusgat, optisch geen zichtbare afwijkingen zijn.
Hiervoor is hij met een camera naar binnen geweest (wakkere toestand). Een operatie waarbij het slijmvlies iets verkleind wordt is een mogelijkheid, maar raadt hij nu niet direct aan.
Momenteel word ik nog niet uitgerust wakker. Mijn belastbaarheid blijft laag. Mijn hoofd werkt vaak niet mee.
De PA vindt de data er prima uit zien, hij kijkt alleen naar de gemiddelden. Zijn advies is het gebruik van full face masker of kinband in plaats van mond dicht tapen. Verder vermoed hij dat de problemen een andere oorzaak kennen (buiten zijn expertise gebied).
Eind september krijg ik een nieuwe meting met de WatchPAT. Ik had overigens aangedrongen op een PSG, maar daar wilde hij niet aan. Gelukkig meet de WatchPAT de arousals wel.
Het full face masker vind ik persoonlijk niets, het blaast als een dolle en lekt al heel makkelijk in zijligging. De opgestuurde kinband heeft maar 1 band, die glijdt zo van mijn redelijk korte gladde/dunne haar.
De suggestie dat het mogelijk een andere oorzaak heeft, voelt voor mij loos. Ik ben al 3 jaar bij huis (uitgevallen met burnout), ben al door de nodige behandelaars onderzocht/geholpen, die op een gegeven moment een missend puzzelstukje hebben. Ik zou moeten herstellen, 'doe alles goed', maar echt herstel blijft uit. Dat lijkt nu eindelijk gevonden: OSA en wellicht UARS?
De gemeten arousals (watchpat) bleken overigens voor de hele nacht 12 te zijn. Ik vermoed dat dit dus in het 2e deel ook aanzienlijk hoger ligt. Meestal kom ik de eerste slaapcyclus door, 2e soms ook. Daarna word ik regelmatig wakker, droom ik bewuster. Ik val wel direct/snel weer weg. Meestal draai ik me om en ben dan weer weg. Maar ik vermoed dat het mijn rem slaap volledig om zeep helpt.
Volgens mij verdient het apparaat een betere afstelling. Ik heb zelf al de druk opgevoerd naar 8.4 zonder EPR. Veel hoger krijg ik last van hamsterwangen/lucht in buik, zwetend wakker worden etc.
Zouden jullie eens naar de data van de Resmed willen kijken en mij van feedback/tips willen voorzien?
Ik heb mijn data geupload op SleepHQ, dat leek me het makkelijkst.
Afgelopen nacht met een redelijke lekkage: https://sleephq.com/public/ccccfcde-b69 ... 67b664374b
Nacht ervoor zonder grote lekkage: https://sleephq.com/public/d6414628-797 ... c107267ecf
globale statistieken afgelopen 30 dagen: https://sleephq.com/public/1053656c-79c ... c4d5adea4d