Alternatief voor Philips Wisp masker ?

1
Ik gebruik al jaren de Philips Respironics Dreamstation, tot voor kort de 1 en sinds een paar maanden (vanwege de wereldwijde vervanging) de 2.
Daar heb ik naar volle tevredenheid, ook al jaren, het Philips Wisp masker bij. Zodra het masker weer eens aan vervanging toe is (zo'n slordige een tot anderhalf jaar), bestel ik een nieuwe bij Mediq en die komt dan per direct naar me toe.
Behalve nu . . .
Gisteren werd me verteld dat de Wisp niet meer geleverd wordt en dat ik dus een ander masker moet gaan gebruiken.
Een alternatief dat me (telefonisch) werd aangeboden, bleek een aansluiting voor de slang boven het hoofd te hebben. Dat lijkt me niet zo'n goed idee.
Binnenkort krijg ik op mijn verzoek een afspraak met een zorgcoach van Mediq, zodat ik enkele alternatieven kan uitproberen.

Nu heb ik twee vragen:
- De Wisp maskers worden altijd in drie maten geleverd (S/M, l en XL). Ik gebruik normaal de L. Is er iemand die een verzameling van formaat L heeft liggen en die niet gebruikt? Kunnen we een misschien een deal sluiten dat ik mijn overtollige S/M en XL tegen de L kan ruilen?
- Heeft er iemand ervaring die ook noodgedwongen is overgestapt van de Wisp naar een ander masker en welk masker kun je dan specifiek aan- en ook afraden?

Alvast hartelijk dank !

Re: Alternatief voor Philips Wisp masker ?

2
Chapeau schreef: 02 aug 2023, 18:46 Een alternatief dat me (telefonisch) werd aangeboden, bleek een aansluiting voor de slang boven het hoofd te hebben
Da's juist heel handig, je kan zo ongehinderd omdraaien.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Alternatief voor Philips Wisp masker ?

3
Het zou ook zo maar kunnen, dat Mediq dit masker niet meer in hun assortiment willen opnemen, terwijl dit masker bij een andere leverancier nog gewoon wordt uitgezet. Of dat dit masker niet meer in hun voorraad zit en dat dit masker pas weer in het nieuwe jaar in het assortiment wordt opgenomen. Het kan zelfs zo zijn dat de ene medewerk(st)er van Mediq aangeeft dat het masker er niet is en een andere medewerk(st)er aangeeft dat dit nog wel leverbaar is. Je moet het dan net zo zien te treffen dat je die aan de lijn krijgt.

Als je geen response krijgt op je oproep voor jouw maat, kijk dan eens op Amazon of bij AliExpress.

https://www.amazon.com.be/s?k=Wisp+cpap+mask&crid=22EG052VQV0FW&sprefix=wisp+cpap+mask%2Caps%2C70&ref=nb_sb_noss

https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-Wisp-mask.html?catId=0&initiative_id=SB_20230802124113&SearchText=Wisp+mask&spm=a2g0o.productlist.1000002.0
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Alternatief voor Philips Wisp masker ?

4
Dank voor jullie reacties!
Dat klinkt wel bijzonder dat Mediq een product wel of niet zou kunnen/willen leveren, afhankelijk van de medewerk(st)er die je aan de lijn hebt...
Ik wacht nog even op de afspraak van de z.g. zorgcoach om te kijken met welke alternatieven zij/hij komt.
Als daar niet iets bij zit dat me bevalt, zal ik zeker eens op de commerciële websites rondsnuffelen, al zou het dan wel jammer zijn dat ik die zelf moet gaan betalen.
Als Mediq ze levert, worden ze door de verzekering betaald.