Is dit normaal?

1
Hallo zijn we weer, nwat berichten over en weer heb ik mijn CPAP (Dreamstation 2) op APAP gezet. Min.druk op 7.0 en Max. druk 8.5.
Nu staat er ook Gemiddelde druk 10 cmH2O? Dat was afgelopen nacht.

Haal ik wat door elkaar of klopt dit gewoon?
Ik ben nog steeds niet uitgerust, al gaat het iets beter, vandaag naar het DIAK Utrecht geweest en mag door naar de neuroloog. Schijnt lange wachtlijst te zijn :(

ps. Het apparaat gaf vorige week 10.0 aan met het aanzetten, dat hoort op 7.0 te staan met aanzetten.


Groet Roel

Re: Is dit normaal?

2
Hoi Roel,

Dat klinkt niet zoals het wezen moet. Als maximale druk op 8,5 ingesteld is dan mag het apparaat niet zelf naar 10 gaan.
Je zou hem nog eens een keer opnieuw kunnen instellen en kijken wat dat oplevert. (misschien eerst een keer van de stroom halen)
Gaat het dan weer fout dan moet je een nieuwe, want dan is ie onbetrouwbaar.

Overigens is APAP wel bedoeld om op een grote range in te stellen, het apparaat moet ruimte hebben om de apneu's op te kunnen lossen. Na een poos kun je dan kijken bij welke hoge druk hij blijft hangen en dan zou je die als limiet kunnen gebruiken.

Re: Is dit normaal?

3
Je moet eerst eens kijken hoe de periode is ingesteld. Staat deze op dag ingesteld, dan zou dit niet kunnen. Staat het op maand ingesteld, dan is het gemiddelde genomen over de maand augustus, dus vanaf 01 augustus tot en met de 22 augustus 2023 en toen kwam de druk nog hoger uit (maximum druk instelling) en dan is het gemiddelde wat je ziet weldegelijk het gemiddelde.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar