MRA en overvloedig speeksel

1
Sinds kort heb ik een MRA beugel, de SomnoDent flex. Ik moet er nog wel aan wennen maar dat komt wel goed. Het moeilijkste vind ik de overvloedige speeksel vorming als ik de MRA in heb. Het is dusdanig dat ik de MRA soms veel eerder uit moet doen omdat ik misselijk wordt van het inslikken van het speeksel.

Zijn er mensen die dit herkennen?

En zijn er tips om het te voorkomen?

Alvast erg bedankt voor reacties.

Mvgr Gert

Re: MRA en overvloedig speeksel

2
In het begin had ik ook vrij veel speeksel. Maar dit nam vanzelf af.

Als ik overdag ging liggen, dan deed ik hem ook in. Ik ging dan meestal 20 minuten liggen.
Wellicht heeft dat er bij mij voor gezorgd dat de speekselproductie relatief snel weer op normaal niveau was.
Dat zou je eens kunnen proberen. Het lijkt echt een kwestie te zijn van je lichaam aan het apparaat laten wennen.

Ik heb nu overigens geen mra meer, bij mij hielp het uiteindelijk niet.
De beugel an sich vond ik te doen, had soms wel na het opdraaien wat pijn in de kaakspieren, maar dit ging na een tijdje over.
1 tand werd wat gevoeliger, volgens mij omdat het gipsmodel net niet helemaal lekker was gehapt/afgedrukt, waardoor de beugel een beetje druk gaf op 1 plek.
ResMed Aircurve 10 BiLevel VAuto, 9.0-15.0 PS4.0 - n20 neusmasker - slanghengel - Fixomull stretch mondtape - cpap hoofdkussen - Work in Progress (tm)

Re: MRA en overvloedig speeksel

3
Bedankt voor je hoopvolle reactie en tip, ga ik zeker proberen. De MRA pas bij mij gelukkig helemaal goed. Er is geen afdruk gemaakt maar een nieuwe digitale techniek.
Tijdens de slaap, gedurende de periode dat ik de MRA in heb, lijkt het alsof het aantal apneu’s wat afneemt. Ik kan dat zien aan het slaap/rem patroon via mijn FitBit. Maar ik weet het natuurlijk pas echt zeker na een volgende polygrafie, dat is over drie maanden weer.